تاریخ انتشار : شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 20684

سوریان: ناداوری نمی‌شد ۳ یا ۴ طلا می‌گرفتیم

سوریان: ناداوری نمی‌شد ۳ یا ۴ طلا می‌گرفتیم

محسن سوریان در گفتگو با ایسنا، درباره قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در رقابت های قهرمانی جهان، اظهار کرد: سطح کیفی و کمی رقابت‌ها بسیار خوب بود و بین ۳۰ تا ۴۰ کشور که اکثرا با ترکیب کامل بودند، در این رقابت ها حاضر شدند. بعد از چند سال که دنیا درگیر کرونا

محسن سوریان در گفتگو با ایسنا، درباره قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در رقابت های قهرمانی جهان، اظهار کرد: سطح کیفی و کمی رقابت‌ها بسیار خوب بود و بین ۳۰ تا ۴۰ کشور که اکثرا با ترکیب کامل بودند، در این رقابت ها حاضر شدند. بعد از چند سال که دنیا درگیر کرونا بود، امسال خیلی از تیم‌ها با همه نفرات خود به مسابقات جهانی آمدند و به غیر از روسیه که غایب مسابقات است، همه مدعیان کشتی فرنگی حضور داشتند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان، افزود: خدا را شکر توانستیم دست پر به ایران بازگردیم و با کسب عنوان قهرمانی کام مردم را شیرین کنیم. البته هدف اصلی ما در رده نوجوانان، بحث پشتوانه‌سازی برای تیم ملی بزرگسالان و آموزش درست کشتی به نوجوانان است. طی بیش از ۴ ماه اردوی تیم ملی نیز فشار چندانی به لحاظ بدنسازی به بچه‌ها وارد نکردیم و اجازه ندادیم بچه‌ها وزن کم کنند چرا که به ضرر آینده ورزشی آن‌ها تمام می‌شود. نظم و انضباط اردوی تیم ملی بسیار خوب بود تا جاییکه در ۸ مرحله اردوی تیم ملی حتی یک روز هم اردو تعطیل نشد. خدا را شکر بچه‌ها و همه کسانی که برای این تیم زحمت کشیدند با این نتیجه خوشحال شدند.

سوریان افزود: جا دارد از رییس فدراسیون به صورت ویژه تشکر کنم که همه جوره هوای تیم نوجوانان را داشت و مشکلی در برگزاری اردوها و تامین امکانات نداشتیم. دست تک تک مربیان در استان ها که برای این بچه ها زحمت کشیدند را می فشارم. تنها امید من این است که این بچه‌ها در رده بزرگسالان بتوانند به دوبنده تیم ملی برسند و برای ایران در رقابت‌های جهانی و المپیک افتخارآفرینی کنند.

وی با بیان اینکه مدال های طلا در این رقابت‌ها به کشورهای مختلف رسید، گفت: سطح رقابتها به شکلی بود که مدال‌ها میان تیم‌ها پخش شد و فکر می‌کنم فقط هند ۲ طلا گرفت و هیچ تیمی نتوانست بیشتر از ۲ طلا بگیرد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان، درباره میزان رضایتش از عملکرد ملی‌پوشان در این مسابقات، گفت: از هر ۱۰ نفر تیم راضی هستم. من چیزی که از بچه‌ها می‌خواستم این بود که اندازه خودشان کشتی بگیرند و کم فروشی نکنند. ما چیزی در کشتی به اسم کشتی‌گیر تمرینی و مسابقه‌ای داریم. من توقع نداشتم آن‌ها با توجه به اینکه در رده نوجوانان هستند، بیشتر از خودشان کشتی بگیرند.

وی با اشاره به برخی ناداوریها علیه تیم ایران، خاطرنشان کرد: چیزی که ما را در این مسابقات اذیت کرد این بود که در ۳ مبارزه که ۲ مبارزه برای سرگروهی و یک مبارزه برای مدال برنز بود، علنا با ناداوری حق بچه‌های ما را ضایع کردند. در وزن ۴۵ کیلوگرم، حق پیام احمدی را در مرحله سرگروهی مقابل حریف اوکراینی خوردند، در ۱۱۰ کیلوگرم باز هم برای سرگروهی حق کشتی‌گیر ما را برابر مجارستان پایمال کردند و در ۶۰ کیلوگرم نیز میرشکار با ناداوری به مدال برنز نرسید. ما با ۵ اختلاف امتیاز بیشتر از آذربایجان قهرمان شدیم اما اگر ناداوری نبود قطعا با اختلاف بیشتری قهرمان می‌شدیم.

سوریان درباره کسب تنها یک مدال طلا توسط کشتی‌گیران ایران، گفت: حق بچه‌های ما تعداد بیشتری طلا بود و اگر ناداوری نمی‌شد قطعا به این هدف می‌رسیدیم. از سوی دیگر نفرات ما تجربه زیادی نداشتند و هدف ما بیشتر کسب تجربه در این رده است. اگر این امکان مهیا می‌شد که به مسابقات بیشتری می‌رفتیم و بچه‌ها تجربه بیشتری کسب می‌کردند قطعا حداقل ۳ یا ۴ طلا می‌گرفتیم. پیام احمدی در ۴۵ یا کشتی گیر ما در ۱۱۰ کیلوگرم قطعا حقشان مدال طلا بود.

وی درباره برنامه خود برای ادامه همکاری با تیم ملی نوجوانان، خاطرنشان کرد: هر چه فدراسیون دستور بدهد. من آمده‌ام که به کشتی خدمت کنم. اگر فدراسیون کشتی و مدیر تیم‌های ملی به این نتیجه برسند که می‌توانم به کشتی خدمت کنم در خدمت تیم ملی خواهم بود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان، درباره حضور برادرش حمید سوریان در کنار تیم و نقش او در این موفقیت گفت: مسلما حضور قهرمان المپیک و کسی که شناسنامه کشتی فرنگی ایران است، کنار نوجوانان که تازه وارد عرصه جهانی شده‌اند، خیلی تاثیرگذار بود. اوچه از نظر انتقال نکات فنی که در هر کشتی کنار بچه‌ها بود و چه از نظر روحی و روانی کمک و تاثیر بسیار زیادی داشت. خودم به شخصه نه از این جهت که او برادر من است، بلکه از او به عنوان چهره پرافتخار کشتی فرنگی ایران از اینکه کنار تیم بود و به تیم نوجوانان کمک کرد قدردانی می‌کنم.

سوریان در پایان، گفت: دست همه کسانی که کمک کردند که این بچه ها به موفقیت برسند  و یا شهرهایی که میزبان اردوهای ما بودند را می‌بوسم و امیدوارم این بچه‌ها آینده درخشانی را برای کشتی فرنگی ایران رقم بزنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.