تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 15323

سفیر عربستان تا قبل از ماه رمضان به بیروت باز می‌گردد

سفیر عربستان تا قبل از ماه رمضان به بیروت باز می‌گردد

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، برخی رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که پس از بحران دیپلماتیک عربستان و برخی از کشورهای شورای همکاری با لبنان، این کشورها در حال آماده شدن برای تعیین مجدد سفرای خود در بیروت هستند. به گزارش روزنامه الجمهوریه لبنان، اظهارات نجیب میقاتی، نخست وزیر این کشور در

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، برخی رسانه‌های لبنانی اعلام کردند که پس از بحران دیپلماتیک عربستان و برخی از کشورهای شورای همکاری با لبنان، این کشورها در حال آماده شدن برای تعیین مجدد سفرای خود در بیروت هستند.

به گزارش روزنامه الجمهوریه لبنان، اظهارات نجیب میقاتی، نخست وزیر این کشور در ۲۱ مارس در مورد کشورهای شورای همکاری با واکنش مثبت روبرو شده و عربستان قبل از ماه رمضان سفیر خود را دوباره به بیروت اعزام خواهد کرد.

روزنامه الاخبار نیز با گزارشی مشابه اعلام کرد که عربستان، سفیر خود را برای حمایت از متحدان خود در انتخابات سراسری لبنان که قرار است در ۱۵ ماه مه برگزار شود، منصوب خواهد کرد.

الاخبار اعلام کرد که سفرای کشورهای شورای همکاری پیش از آغاز ماه رمضان به بیروت اعزام خواهند شد.

نخست وزیر لبنان چندی قبل با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که دولت لبنان متعهد است که اقدامات لازم را برای تقویت همکاری‌ها با عربستان و دیگر کشورهای شورای همکاری انجام دهد.

میقاتی همچنین بر ضرورت توقف همه فعالیت‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و رسانه‌ای در لبنان که به حاکمیت عربستان و کشورهای شورای همکاری و امنیت و ثبات آنها آسیب بزند تاکید کرد.

وزارت خارجه عربستان پس از اظهارات نخست وزیر لبنان با صدور بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که این اقدام به بازگرداندن جایگاه لبنان در سطح کشورهای عربی و بین المللی کمک کند.

عربستان در بیانیه خود همچنین ابراز امیدواری کرد که امنیت و صلح در لبنان برقرار شود و ملت لبنان از ثبات، امنیت، رشد و شکوفایی بهره‌مند شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.