تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
کد خبر : 891

سفیر آمریکا در بغداد: به دنبال ایجاد مشکل در روابط ایران-عراق نیستیم

سفیر آمریکا در بغداد: به دنبال ایجاد مشکل در روابط ایران-عراق نیستیم

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، متیو تولر، سفیر آمریکا در عراق در گفت وگویی تاکید کرد که کشورش خواهان روابط طبیعی میان ایران و عراق است. وی گفت: ما برای ایجاد مشکلات میان ایران و عراق تلاش نمی کنیم بنابراین در نهایت خواهان روابط طبیعی و مبتنی بر احترام متقابل

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، متیو تولر، سفیر آمریکا در عراق در گفت وگویی تاکید کرد که کشورش خواهان روابط طبیعی میان ایران و عراق است.

وی گفت: ما برای ایجاد مشکلات میان ایران و عراق تلاش نمی کنیم بنابراین در نهایت خواهان روابط طبیعی و مبتنی بر احترام متقابل و احترام به حاکمیت میان دو کشور هستیم .

تولر در ادامه مدعی شد: مشکل اینجاست که بسیاری از فعالیت های ایران در داخل عراق حاکمیت این کشور را نقض می کند، طبیعی نیست که یک کشور همسایه از مجموعه های مسلح و احزاب سیاسی حمایت کند و نهادهای دولت عراق را تضعیف کند.

سفیر واشنگتن مدعی شد: این فعالیت های ایران ما را بسیار نگران کرده است و به نظر من بسیاری از عراقی ها را نیز نگران کرده است؛ عراقی هایی که نمی خواهند هیچ کشور همسایه و یا بیگانه در کشورشان حکمرانی کند و از مجموعه های مسلح و فرقه‌گرا حمایت کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.