تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 18148

سفیر آمریکا: با ادامه موشک‌پراکنی کره‌شمالی، تحریم‌ها سخت‌تر می‌شود

سفیر آمریکا: با ادامه موشک‌پراکنی کره‌شمالی، تحریم‌ها سخت‌تر می‌شود

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این اظهارات لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل پس از آن مطرح شد که شورای امنیت هفته گذشته از تصویب قطعنامه تحریم‌ها علیه کره شمالی که از سوی واشنگتن پیشنهاد شده بود به خاطر مخالفت چین و روسیه ناکام ماند. این دیپلمات آمریکایی گفت: نخست آنکه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این اظهارات لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل پس از آن مطرح شد که شورای امنیت هفته گذشته از تصویب قطعنامه تحریم‌ها علیه کره شمالی که از سوی واشنگتن پیشنهاد شده بود به خاطر مخالفت چین و روسیه ناکام ماند.

این دیپلمات آمریکایی گفت: نخست آنکه باید تحریم‌هایی را که در حال حاضر تصویب کرده‌ایم، اعمال کنیم.

وی در پاسخ به سوالی دال بر اینکه اگر پیونگ‌یانگ به انجام آزمایشات اتمی ادامه دهد آیا آمریکا برای تصویب قطعنامه‌ای در مورد اعمال تحریم‌های جدید تلاش خواهد کرد یا خیر، گفت: بدون شک همچون قطعنامه اخیر برای تصویب و اعمال تحریم‌های بیشتر تلاش می‌کنیم.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا بارها هشدار داده بود که ممکن است در آینده نزدیک احتمالا در جریان سفر اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی و ژاپن، کره شمالی دست به انجام یک آزمایش اتمی بزند.  

پیونگ‌یانگ هفته گذشته در آستانه سفر بایدن به آسیا سه موشک بالستیک پرتاب کرد؛ این هفدهمین نمایش قدرت کره شمالی در سال جاری میلادی بود. کمی پس از آنکه قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی روز جمعه توسط چین و روسیه وتو شد، توماس-گرینفیلد تاکید کرد که آمریکا به پاسخگو کردن کره شمالی به خاطر تهدیدی که برای منطقه و جهان به وجود آورده، ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.