تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر : 21826

سفر رئیسی به سمرقند؛محور گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ازبکستان

سفر رئیسی به سمرقند؛محور گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ازبکستان

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابلاغ سلام رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان، برای برگزاری موفق اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای که قرار است به زودی در شهر تاریخی سمرقند برگزار گردد، آرزوی موفقیت کرد. امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به برنامه حضور رئیسی در این اجلاس، سفر

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابلاغ سلام رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان، برای برگزاری موفق اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای که قرار است به زودی در شهر تاریخی سمرقند برگزار گردد، آرزوی موفقیت کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به برنامه حضور رئیسی در این اجلاس، سفر رئیس جمهور کشورمان به ازبکستان را نقطه عطفی در مناسبات دوجانبه ایران و ازبکستان دانست.

 ولادیمیر نوروف، وزیر امور خارجه ازبکستان نیز در این گفتگوی تلفنی، ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس جمهور کشورمان در اجلاس سمرقند، از حضور چهارده نفر از سران کشورهای مختلف در این اجلاس خبر داد و یکی از مهم ترین موضوعات در دستور کار نشست سمرقند را تمرکز بر اهمیت و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران بعنوان عضو جدید سازمان همکاری شانگهای خواند.

وزیر امور خارجه ازبکستان همچنین با ارائه گزارشی از تمهیدات انجام شده برای سفر دوجانبه رئیس جمهور کشورمان به ازبکستان، برنامه امضای تعدادی سند دوجانبه در این سفر را، زمینه ساز ارتقای بیش از پیش مناسبات دو کشور دانست.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان بر تداوم رایزنی و تبادل نظر در خصوص موضوعات مورد اهتمام مشترک تاکید کردند.

امیرعبداللهیان آمادگی وزارت امور خارجه کشورمان جهت کمک به برگزاری موفق اجلاس سران سازمان شانگهای در سمرقند را اعلام داشت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.