تاریخ انتشار : جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر : 13788

سرمربی والیبال دختران جوان: فرصت کمی تا قهرمانی آسیا داریم/ در کاپ ایتالیا شرکت می‌کنیم

سرمربی والیبال دختران جوان: فرصت کمی تا قهرمانی آسیا داریم/ در کاپ ایتالیا شرکت می‌کنیم

به گزارش ایسنا، لیگ برتر والیبال زنان با قهرمانی تیم باریج اسانس کاشان به پایان رسید. با اتمام لیگ اردوهای تیم ملی در حال برگزاری است تا تیم‌های رده‌های مختلف خود را برای مسابقات پیش رو آماده کنند.   پدیده بلوری‌زاده سرمربی تیم ملی زنان جوان در مورد کیفیت مسابقات لیگ به ایسنا گفت: با

به گزارش ایسنا، لیگ برتر والیبال زنان با قهرمانی تیم باریج اسانس کاشان به پایان رسید. با اتمام لیگ اردوهای تیم ملی در حال برگزاری است تا تیم‌های رده‌های مختلف خود را برای مسابقات پیش رو آماده کنند.  

پدیده بلوری‌زاده سرمربی تیم ملی زنان جوان در مورد کیفیت مسابقات لیگ به ایسنا گفت: با توجه به اینکه تیم‌های شرکت کننده و تعداد بازی‌ها در هفته بیشتر بود، جذابیت مسابقات افزایش پیدا کرده بود اما از آنجایی که تیم‌ها دیر بسته شده بودند، فرصت  آماده‌سازی نداشتند و گاهی بازیکنان از این رفت و آمدها خسته می‌شدند. با این حال لیگ کیفیت خوبی داشت.  

او در مورد قهرمانی باریج اسانس بیان کرد: تیم کاشان جدا از اینکه مرحله به مرحله جلو آمد و به تدریج انسجام تیمی پیدا کرد، مهره‌های خیلی خوبی هم داشت. برخی از بازیکنانش لژیونر و برخی جوانانی بودند که در حال طی کردن سال‌های رسیدن به اوج خود هستند. از طرفی فکر می‌کنم مربیگری تیم هم خیلی به آنها کمک کرد و کادر خیلی از مواقع بازیکنان را از بحران نجات دادند که این در حفظ انسجام تیمی خیلی تاثیرگذار بود.  

او در ادامه افزود: ذوب‌آهن با مشکل مواجه شد؛  یکی از بازیکنان تکنیکی خود را از دست داد و پاسور این تیم هم از ناحیه مچ دست احساس ناراحتی می‌کرد. فکر می‌کنم خستگی زیاد، ابتلای برخی از بازیکنان و سرمربی به بیماری روی این تیم تاثیر گذاشت. مسابقات ورزشی همین است و تیم‌ها باید برای حفظ جایگاه خود بیشتر از قبل تلاش کنند چون حفظ جایگاه سخت‌تر از به دست آوردن است.  

بلوری‌زاده در مورد بازیکنان جوانی که از لیگ برتر به تیم ملی دعوت شدند، گفت: هر آنچه که موجودی لیگ برتر بود به اردو دعوت کردیم و همه هم جزو بازیکنانی هستند که روی آنها حساب می‌کنیم.  

او در مورد وضعیت تیم ملی جوانان و مسابقات پیش روی این تیم گفت: اردوها پیش از این انتخابی بود اما اکنون تیم بسته شده و اردوی های آماده‌سازی در حال برگزاری است.  اواخر فروردین ماه ۱۴۰۱ یک کاپ جهانی در ایتالیا داریم که در رده سنی زیر ۱۹ سال برگزار می‌شود.  دعوتنامه آن برای ایران ارسال شده و آقای داورزنی و خانم محمدیان با اعزام تیم موافقت کردند تا به عنوان یک بازی تدارکاتی برای مسابقات قهرمانی آسیا در تیرماه باشد. ۱۵ بازیکن را به ایتالیا می‌بریم، بعد از آن تقریبا به ترکیب اصلی تیم می‌رسیم و روند آماده‌سازی برای مسابقات آسیایی ادامه پیدا می‌کند.  

بلوری‌زاده با بیان اینکه فرصت آماده‌سازی تیم برای حضور در قهرمانی آسیا کم است، ادامه داد: بازیکنان با تیم‌هایشان در دسته یک و سوپر لیگ قرارداد داشتند و ما هدفمان این بود که بازی‌های لیگ هم به آنها کمک کند و تا حدی تجربه بازی در زمین پیدا کنند.  البته بازیکنان سوپر لیگ جز یکی، دو نفر از بازیکنان داخل زمین نبودند و این یکی از مشکلاتی است که داریم اما تلاش می کنیم تا تیمی منسجم و درخور ایران آماده کنیم.  

او در پاسخ به اینکه با کمپدلی، سرمربی ایتالیایی تیم بزرگسالان تعامل دارد، بیان کرد: سرمربیان همه رده‌های ملی همراه با خانم محمدیان قبل از آمدن خانم کمپدلی جلسه داشتیم و تبادل اطلاعات کردیم. خانم کمپدلی هم هر زمان فرصت داشت به تمرینات آمد تا در حین تمرینات ما سنجش‌هایش را برای تیم بزرگسالان انجام بدهد تا اگر بازیکنی می‌تواند بعد از مسابقات جوانان به تیم بزرگسالان وارد شود، از همین الان محک خورده باشد. این تعاملات وجود دارد  اما از آنجایی که اکنون سه رده تیم ملی در اردو هستند  و هم ما بیرون از کمپ چمران تمرین می‌کنیم، از این به بعد بعید می‌دانم به راحتی به همه تیم‌ها سر بزند.  

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.