تاریخ انتشار : شنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر : 16373

سرمربی هندبال نوجوانان: باید روی رده‌های پایه سرمایه‌گذاری کنیم

سرمربی هندبال نوجوانان: باید روی رده‌های پایه سرمایه‌گذاری کنیم

مجید رحیمی‌زاده در گفت‌گو با ایسنا بعد از اتمام پنجمین اردوی تدارکاتی تیم ملی هندبال پسران نوجوان اظهار کرد: در این اردو بیشتر روی تاکتیک‌های حمله و دفاع کار کردیم و می‌خواستیم عملکرد بازیکنان را ارزیابی کنیم. فکر می‌کنم این اردوی پایانی بود که با ۳۰ بازیکن در تهران برگزار شد و در اردوی بعد

مجید رحیمی‌زاده در گفت‌گو با ایسنا بعد از اتمام پنجمین اردوی تدارکاتی تیم ملی هندبال پسران نوجوان اظهار کرد: در این اردو بیشتر روی تاکتیک‌های حمله و دفاع کار کردیم و می‌خواستیم عملکرد بازیکنان را ارزیابی کنیم. فکر می‌کنم این اردوی پایانی بود که با ۳۰ بازیکن در تهران برگزار شد و در اردوی بعد قرار است نفرات نهایی به اردو دعوت شوند.

سرمربی تیم ملی هندبال پسران نوجوان در خصوص حریفان تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: در رده نوجوانان تقریبا تمام تیم‌های عربی مخصوصا کشورهای حوزه خلیج فارس مانند بحرین، امارات، قطر و حتی عربستان شرایط خوبی دارند. همچنین کشورهای شرقی مثل ژاپن، کره‌جنوبی و چین تایپه هم تیم‌های بسیار خوبی هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه شرایط کرونا هم در حال بهبود است اکثر کشورهای آسیایی در این مسابقات حضور دارند. در نهایت باید ببینیم در قرعه‌کشی با چه تیم‌هایی همگروه می‌شویم اما مسلم است بازی‌های سختی پیش رو داریم. امیدواریم در این فرصتی که تا آغاز مسابقات هست، بازیکنان را آماده کنیم و با آمادگی کامل راهی بحرین شویم.

رحیمی‌زاده در ادامه در مورد مصدومیت هندبالیست‌ها گفت: وقتی بازیکنان دور از میادین مسابقه باشند، ریسک مصدومیت‌پذیری آنها در اردوی تیم ملی افزایش می‌یابد. هدف ما در اردوها بر این است که بدن بازیکنان آماده شود و این روند رو به رشد باشد. البته بازیکنان باید این فاز فشار را رد کنند تا در اردوهای بعدی به فاز آمادگی که می‌خواهیم برسند و آسیب نبینند.

او درخصوص پیش‌بینی‌اش از عملکرد تیم ملی نوجوانان در مسابقات آسیایی گفت: به نظرم در حال حاضر پیش‌بینی نتایج زود است و پاسخ به این سوال مستلزم این است که ببینیم آیا بازیکنان مصدوم به تیم می‌رسند؟ آیا بازی تدارکاتی در برنامه آماده‌سازی تیم جای دارد و سوالاتی از این دست. فکر می‌کنم با جمع‌بندی این موارد می‌توان به این سوال طی ماه‌های پیش رو پاسخ داد اما هدف تمام تیم بر این است که مجوز مسابقات جهانی را کسب کند. این پتانسیل هم وجود دارد فقط در صورتی که برنامه‌ریزی خوبی در این فرصت باقی مانده داشته باشیم.

سرمربی صدرنشین لیگ برتر در پایان در خصوص پلی‌اف لیگ برتر و تقابل با مس نیز گفت: بازی با مس به مراتب سخت‌تر از بازی دور برگشت است. کادرفنی سپاهان پس از آخرین مسابقه خود در دور برگشت به یک آنالیز کلی راجع به تیم خود و همچنین حریف رسید و این امر باعث می‌شود هم مسابقه رفت در کرمان و هم برگشت در اصفهان بازی جذابی شود. در نهایت امیدوارم تیمی که بهتر است و بیشتر کار کرده، نتیجه بگیرد و راهی مسابقه فینال شود.

رحیمی‌زاده در پایان گفت: اگر بخواهیم تیم ملی بزرگسالان خوبی داشته باشیم باید روی رده نوجوانان و نونهالان سرمایه‌گذاری خوبی کنیم. در حال حاضر به جز باشگاه‌های ذوب‌آهن، سپاهان، دهدشت و مس باشگاه دیگری نیست که روی رده نوجوانان سرمایه گزاری مداوم داشته باشد.

به گزارش ایسنا، دهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا پسران جوان مردادماه سال جاری به میزبانی بحرین انجام می‌شود که حکم انتخابی قهرمانی جهان را دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.