تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
کد خبر : 4144

سد یامچی فقط ۳۰ درصد آب دارد

سد یامچی فقط ۳۰ درصد آب دارد

به گزارش خبرنگار مهر، عباس جنگی مرنی عصر پنجشنبه در جریان بازدید فرماندار اردبیل از سد یامچی اظهار کرد: با توجه به شدت گرما و کاهش بارندگی‌ها، وضعیت سدهای استان اردبیل اصلاً مطلوب نیست که در این بین سد یامچی به کمترین میزان ذخیره آب خود رسیده است. وی مصرف آب را در اردبیل با

به گزارش خبرنگار مهر، عباس جنگی مرنی عصر پنجشنبه در جریان بازدید فرماندار اردبیل از سد یامچی اظهار کرد: با توجه به شدت گرما و کاهش بارندگی‌ها، وضعیت سدهای استان اردبیل اصلاً مطلوب نیست که در این بین سد یامچی به کمترین میزان ذخیره آب خود رسیده است.

وی مصرف آب را در اردبیل با روند افزایشی توصیف کرد و گفت: مصرف آب در شهر اردبیل به مرز هشدار رسیده و اگر همشهریان مدیریت مصرف را مد نظر قرار ندهند، ما با چالش‌هایی روبه‌رو خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: امیدواریم با منابع موجود آب در سد یامچی، آب شهروندان را تا سه ماه آینده تأمین کنیم تا با ورود به سال آبی جدید امکان بارش‌ها و پر شدن مخزن برای تأمین آب شهروندان فراهم آید.

جنگی مرنی به افزایش دمای هوا در چند ماه اخیر اشاره کرد و افزود: بر اساس اعلام هواشناسی دو تا ۴.۵ درجه بر گرمای هوا در بهار و تابستان امسال افزوده شده و این خود به تبخیر بیشتر آب کمک کرده است.

وی کاهش بارندگی‌ها را نیز در پنج ماهه امسال به نسبت سال‌های گذشته بین ۷۰ تا ۸۰ درصد نگران‌کننده توصیف کرد و ادامه داد: در کنار این شرایط آورد آب به سد یامچی ۴۰ درصد کاهش یافته و این موضوع کاملاً در آب موجود پشت سد ملموس است.

جنگی مرنی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اگر در فصل پاییز بارندگی‌های مناسبی را شاهد نباشیم، قطعاً دغدغه جدی ما تأمین منابع آب خواهد بود که در این زمینه بهتر است شهروندان مراقبت‌های بیشتری را در مصرف روزانه داشته باشند.

فرماندار اردبیل نیز در این بازدید به شرایط هشدار مصرف آب در شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با حداکثر ظرفیت بهره‌برداری از سد یامچی انجام می‌شود که میزان برداشت آب یک‌هزار و ۴۵۰ لیتر در ثانیه است.

مسعود امامی یگانه افزود: شهروندان باید مصرف آب را برای شرب در اولویت قرار دهند و از مصارف مازاد به جد خودداری کنند چرا که تأمین منابع آب در ماه‌های آینده در صورت مراعات نکردن الگوی مصرف با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهد شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.