تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۲۷
کد خبر : 4457

سخنگوی طالبان: پنجشیر تحت کنترل کامل ماست

سخنگوی طالبان: پنجشیر تحت کنترل کامل ماست

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد در توئیتر خود نوشت: “آخرین سنگر مزدوران دشمن، استان پنجشیر، به طور کامل تسخیر شد … آخرین تلاش‌ها برای تأمین امنیت کامل در کشور نیز نتیجه داد و استان پنجشیر تحت کنترل کامل امارت اسلامی قرار گرفت.” وی نوشته است: به یاری خداوند بزرگ و حمایت

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد در توئیتر خود نوشت: “آخرین سنگر مزدوران دشمن، استان پنجشیر، به طور کامل تسخیر شد … آخرین تلاش‌ها برای تأمین امنیت کامل در کشور نیز نتیجه داد و استان پنجشیر تحت کنترل کامل امارت اسلامی قرار گرفت.”

وی نوشته است: به یاری خداوند بزرگ و حمایت گسترده ملت آخرین تلاش‌های ما در راستای امنیت کامل کشور نتیجه داد و ولایت پنجشیر به طور کامل فتح و در کنترل امارات اسلامی در آمد. در پنجشیر تعدادی از افراد یاغی سرکوب شدند، عده‌ای فرار کردند و مردم مظلوم و با عزت پنجشیر از شر و گروگان‌گیری آنها نجات یافتند.

مجاهد تاکید کرده است: به مردم شریف پنجشیر اطمینان کامل می‌دهیم که با آنها هیچ گونه برخورد تبعیضی صورت نمی‌گیرد. همه برادران ما هستند و برای یک کشور و یک هدف مشترک خدمت خواهیم کرد.

سخنگوی طالبان تصریح کرده است: با این فتح و تلاش‌های اخیر کشور ما کاملا از گرداب جنگ بیرون آمد و مردم ما در فضای آزادی، استقلال و آبادی زندگی آرام و خرسندی خواهند داشت. ان‌شاءالله تعالی.

گفته شده احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت در مکان امنی در پنجشیر است و امرالله صالح، معاون رئیس جمهور سابق افغانستان به تاجیکستان گریخته است.

احمد مسعود پس از تحولات روز یکشنبه به نوعی مذاکره با طالبان پذیرفته و تاکید کرده که در صورت توقف حملات از سوی طرف مقابل حاضر به پذیرفتن درخواست شورای علمای افغانستان جهت پایان دادن به جنگ است

احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در فیسبوک نوشت: جبهه مقاومت اساسا با حل مشکلات کنونی و توقف فوری جنگ و ادامه مذاکره موافق است.

او افزود: به منظور دستیابی به صلح واقعی مقاومت آماده توقف درگیری به شرط توقف حملات نظامی طالبان در پنجشیر و اندراب هستیم. اگر طالبان حملات نظامی خود در پنجشیر و اندراب را متوقف کنند، نیروهای ملی آمادگی دارند که فوراً جنگ را برای دستیابی به صلح پایدار متوقف کنند و امیدوارند که ملاقات بزرگی با علما و اصلاح طلبان انجام دهند و بحث‌ها و گفتگوها را ادامه دهند.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های محلی، جنبش مقاومت پنجشیر افغانستان می‌گوید که طالبان پیشنهادات تازه به احمد مسعود، رهبر این جبهه مقاومت علیه طالبان در منطقه پنجشیر افغانستان داده بود.

با این حال، احمد مسعود خواهان، تشکیل دولت فراگیر بنابه تقسیم صلاحیت‌های سیاسی از عمودی و تک‌ محور به افقی، حفظ ارزش‌های حقوق بشری زنان (تحصیل، شغل و حضور در مقامات بلند حکومتی) و همچنان خواهان حفظ حقوق بشری و تفاوت‌های فرهنگی اقوام در کشور و حفظ حقوق شهروندی افراد جامعه شده است.

پیش از این، احمد مسعود گفته بود که طالبان «پیشنهاد اختصاص دو کرسی به جبهه ملی مقاومت در دولت» را داد و ادامه داد: ما حتی در مورد این پیشنهاد فکر نکردیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.