تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر : 11398

سجادی: ادغام بودجه وزارت و کمیته، دخالت دولت نیست/ شاید خودمان دوست داریم پرونده درست کنیم

سجادی: ادغام بودجه وزارت و کمیته، دخالت دولت نیست/ شاید خودمان دوست داریم پرونده درست کنیم

به گزارش ایسنا، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مسابقا انتخابی تیم ملی اسکی ایران برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ گفت: مهمان فدراسیون اسکی هستم و این فدراسیون در حال برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی جهت اعزام به المپیک است. امیدوارم المپیک پیش رو با کیفیت خوبی درحال برنامه ریزی و اجرا

به گزارش ایسنا، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مسابقا انتخابی تیم ملی اسکی ایران برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ گفت: مهمان فدراسیون اسکی هستم و این فدراسیون در حال برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی جهت اعزام به المپیک است. امیدوارم المپیک پیش رو با کیفیت خوبی درحال برنامه ریزی و اجرا خواهد بود. تیم ایران هم همچون دوره‌های گذشته مراحل آماده‌سازی خود را پشت سر گذاشته است. از فدراسیون و مشاور ورزش های زمستانی وزارت تشکر می‌کنم. فردا ظاهرا روز پایانی این رقابتهاست اما از آنجایی که فردا باید در هیات دولت حاضر شوم، امروز قسمت شد که در خدمت همکارانم باشم.

او افزود: از کیفیت برگزاری رقابت‌ها صحبت شد و ما هم شاهد بودیم. از دست اندارکاران و برگزارکنندگان این رویداد تشکر می‌کنم و امیدوار م آغاز فصل مناسبی باشد. خبرهای خوبی برای پیست شمشک پیش رو داریم. ان‌شاءالله فدراسیون در شمشک مستقر می‌شود و به صورت آزمایشی قرار است این پیست در اختیار فدراسیون قرار بگیرد. در حال برنامه‌ریزی هستیم که علاوه بر اسکی اگر بتوانیم برای ورزش‌های زمستانی در کشور برنامه‌ریزی کنیم. سالن ۱۲ هزار نفری استادیوم آزادی زیرساخت ورزش‌های زمستانی را دارد. در حال بررسی و مطالعه هستیم تا با هزینه اندک موقتا در فصل زمستان میزبان ورزشکاران و علاقه‌مندان باشیم. در بخش خصوصی هم چند قسمت دیگر در حالت استاندارد  و غیراستاندارد در کشور داریم که در حال برنامه ریزی با بخش خصوصی هستیم تا شاهد فعالیت ورزش‌های زمستانی در سایر بخش‌های کشور هم باشیم. امیدوارم آغاز فصل مناسبی باشد و بلا دور باشد و همه ورزشکاران صحیح و سالم به مسابقات بروند و با روحیه ای مضاعف به آغوش خانواده برگردند.

وزیر ورزش در مورد کمک وزارت ورزش و جوانان برای کسب یک سهمیه دیگر برای المپیک زمستانی پکن  که فدراسیون در حال رایزنی برای کسب آن است، گفت: ما تنها نقش حمایتی از فدراسیون را داریم. ما وظیفه داریم حامی باشیم و زیرساخت‌ها را تهیه کنیم و هماهنگ کننده خوبی باشیم و به همکارانمان روحیه بدیم و از آنچه حکومت و فضای دولتی در اختیار ما قرار داده در اختیار فدراسیون هایمان قرار بدهیم و کمک کنیم.

او افزود: این موهبت الهی و ظرفیت طبیعی در کشور وجود دارد و از هموطنان دعوت می کنم که این فرصت را از دست ندهند و با رعایت پروتکل ها بیایند و از این ورزش مفرح و زیبا استقبال کننند.

او در مورد  پیست شمشک گفت: با هماهنگی شرکت توسعه و اهالی خوب شمشک و فدراسیون اسکی در نظر داریم که به زودی در روزهای آینده قرارداد فدراسیون اسکی با شرکت توسعه منقعد شود. خواهش کرده‌ام با شرایط بسیار خوبی در اختیار فدراسیون قرار بگیرد تا پیست شمشک بعد از سال‌ها تعطیلی امسال باز شود و کمکی به رونق آن منطقه کنیم. مشکلات حقوقی در آن منطقه وجود دارد و مواردی مد نظر است که من خواسته‌ام از یک بزرگتر تا در آنجا پادرمیانی کند. من هم در کنار فدراسیون اسکی حضور دارم. امیدوارم همه با هم دست به دست هم بدهیم و پیست شمشک را بازگشایی کنیم و دیگر اجازه ندهیم تعطیل شود.

سجادی در مورد شرکتش در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: این ها شایعه است اما علاقه‌مندیم که انتخابات به بهترین شکل برگزار شود. ما چند برنامه خوب برای ورزش داریم. ما به زودی کمیته اقتصادی برای ورزش تشکیل می‌دهیم و در حال بررسی و انتخاب نفرات بودیم تا به نحو احسن از فرصت های ورزشی منابع خوب درآمدی کسب کنیم تا قدری کمک حال منابع دولتی ما باشد. کار خوب دیگری که شروع کرده‌ایم واگذاری پرسپولیس و استقلال است که خوشبختانه مراحل خوبی طی کرده است  و دولت خیلی خوب کمک کرده است.

او افزود:  اجازه بدهید به عنوان ورزشکاری قدیمی تر و اکنون به عنوان خادم ورزش از رئیس جمهور محترم تشکر کنم که از هفته اول شروع کار که خواهش کردم اقدامات را انجام بدهیم و مسیر را برای واگذاری این دو باشگاه ادامه بدهیم، استقبال کردند و دستور اکید دادند که موافق هستند و گفتند راه را ادامه بدهید. در معاونت حقوقی کار ایشان ادامه پیدا کرد و از آقای دهقان تشکر می‌کنم. دو، سه هفته مراحل حقوقی کار انجام شد و مجددا گزارشی خدمت رئیس جمهور تقدیم شد و جناب دکتر رئیسی به وزیر اقتصادی دستور دادند. در حال حاضر عزیران در سازمان خصوصی سازی در حال برنامه‌ریزی هستند تا طبق قولی که من مکتوب امضا و خدمت دبیر کل ای اف سی ارسال کرده ام، این اتفاق بیفتد.

سجادی ادامه داد: در ادامه مکاتبات دیگری انجام شد و اعلام آمادگی کردیم همکارانم در این دو باشگاه و سایر باشگاه‌ها اگر علاقه‌مند به ادامه راه خصوصی سازی و حرفه‌ای شدن باشند، در کنار این عزیزان هستم. من به همراه مدیران عامل استقلال و پرسپولیس آماده حضور و مذاکره و دفاع از مستنداتمان هستیم. خوشبختانه این رابطه خوب و مثبت بین ما و کنفدراسیون فوتبال آسیا شروع شده است و مکتوب هم قول داده‌ایم که در فوریه (بهمن ماه) مقدمات واگذاری دو باشگاه برای خصوصی‌سازی را آغاز خواهیم کرد. این نویدبخش اطلاعات خوب، آینده خوب و خبرهای خوب برای حضور این دو باشگاه در بازار سرمایه و بورس است. من مطمئنم و کارشناسان به من گفته اند یکی از موفق ترین اتفاقات بازار بورس و سهام های بازار بورس، سهام این دو باشگاه خواهد بود که پیشاپیش این نوید را خدمت علاقه‌مندان و جامعه می‌دهم که برای استقبال از حضور این دو باشگاه در بازار سرمایه آماده باشیم. من هم مطمئن هستم اتفاقات خوبی در پیش است.

او در ادامه به ارتباط بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان اشاره و بیان کرد: برنامه ریزی خوبی کرده‌ایم تا پروژه‌های ورزشی نیمه تمام  را با استفاده از یکسری منابع تمام کنیم. پیش بینی کرده ایم منابعی را  کمتر از یک سال آینده داشته باشیم. در هر صورت کارهای کلان و بزرگی پیش روی ورزش است. وظیفه می‌دانم به اتفاق همکارانم و فدراسیون ها کارهای بزرگی را دنبال کنیم اما برخی اوقات در کوران این کارهای بزرگ شایعه می‌کنند که سجادی به کمیته ملی المپیک می‌آید. ما نگاهمان  به کارهای بزرگ دیگری است و امیدواریم انتخاب کمیته ملی المپیک سر موعد و طبق چیزی که هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و ریاست محترم،  برادر عزیزم آقای صالحی امیری برنامه‌ریزی کرده‌اند، به بهترین شکل برگزار شود و بهترین فرد انتخاب شود. هر موقع بین کمیته و وزارت ورزش تعامل و ارتباط خوبی وجود داشته، ورزش کشور بهره آن را برده است. در حال حاضر هم بسیار ارتباط خوب و تعامل مثبت و سازنده‌ای بین وزارت و کمیته وجود دارد و امیدوارم سال‌های پیش رو، سالهای خوبی برای ورزش کشور باشد. امیدوارم من و همکارانم قدردان توفیقی باشیم که برای خدمت داریم و تا زمانی که توفیق خدمت داریم آنقدر خوب عمل کنیم که جامعه ورزش راضی باشد.

سجادی در مورد ادغام بودجه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در لایحه بودجه گفت: در سال‌های قبل هم اینطور بود و همه بودجه ورزش کشور و کمیته و پارالمپیک به وزارت ورزش می‌آمد و اتفاقات بعدی با هماهنگی وزارت ورزش می‌افتاد. ما چهار ماه است که آمده‌ایم اما برنامه‌ریزی برای بودجه از ماه‌های قبل هم بوده است و در خواست ما نبوده که این اتفاق بیفتد. برای ما هیچ فرقی نمی کند. الان هم اگر بودجه از طریق ما باشد، بودجه می‌آید و با تمام احترام و به راحتی از طریق وزارت ورزش در اختیار کمیته ملی المپیک و پارالمپیک قرار می‌گیرد. هیچ اتفاق عجیب و غریب و خاصی نیست چون هماهنگی و تعامل وجود دارد. این برنامه ریزی بوده که در تغییر ردیف‌های بودجه برای سال 1401 برای کل کشور در نظر گرفته‌اند. الان ردیف‌ها زیر 100 ردیف در نظر گرفته و تجمیع شده است. این برنامه‌ریزی و نوع نگاه سازمان برنامه و بودجه برای بودجه بوده است و من و همکارانم در وزارت ورزش نقشی در این تغییر نداشته‌ایم.

او در پاسخ به این سوال که مسئولان کمیته ملی المپیک معتقدند IOC ادغام بودجه کمیته المپیک با وزارت ورزش را دخالت دولت تشخیص می‌دهد که برای ورزش تبعاتی دارد، بیان کرد: من چنین چیزی نخوانده‌ و در عمرم نشنیده‌ام. در ورزش بزرگ شده‌ام و تار و پودم ورزشی است و به شما می گویم چنین چیزی نیست. کمیته ملی المپیک برخی از کشورها اصلا منابع دولتی ندارند. این منابع دولتی نوعی کمک است. به طور مثال ما برای فدراسیون‌ها بودجه نداریم، بلکه در عرف مان می‌گوییم بودجه برای یک فدراسیون. در واقع این کمک دولت به فدراسیون هاست. دولت‌ها کمک می‌کنند. این کمک است که در عرف می‌گوییم بودجه. من تا به حال چیزی نشنیده ام. این کمکی است که به هر طریقی می‌تواند انجام شود. چنین اتفاقی نخواهد افتاد، مگر اینکه خودمان دوست داشته باشیم پرونده درست کنیم و مثل خیلی از کارهای دیگر از داخل کشور خودمان به بیرون پالس بدهیم. بیرون چکار می‌خواهد بکند؟ می‌گوید چرا پول می‌دهید یا نمی‌دهید یا از این طریق می‌دهید؟ دولت می‌خواهد کمک کند چه ارتباطی به کشورهای دیگر دارد. ما ورزشی هستیم و زیر بار این حرف‌ها نمی‌رویم.  

وزیر ورزش در مورد ممنوعیت فعالیت زنان در بدنسازی که در روزهای اخیر اتفاق افتاد، گفت: ممنوعیتی وجود ندارد. من از معاون ورزش زنان هم سوال کردم و پیگیر این قضیه بودم. یکسری از رشته‌های ورزشی برای زنان در فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی شروع به کار کرده بود که هنوز برای زنان مجوز و دستورالعمل‌های لازم را کسب نکرده بود. دارند کار می‌کنند اما معاونت ورزش زنان با هماهنگی فدراسیون به این نتیجه رسیدند که ابتدا رسما استاندارد بشود و مجوز فعالیت آن رشته برای زنان صادر شود تا زنان وقتی در باشگاه ها  و محافلی که این رشته ها را دارند، حاضر می‌شود خیالشان راحت باشد که این رشته‌ها برای زنان مجاز است.

ادامه دارد…

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.