تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۳۴
کد خبر : 13221

ساوه‌شمشکی چند سال محروم می‌شود؟

ساوه‌شمشکی چند سال محروم می‌شود؟

به گزارش ایسنا، ماده مشاهده شده در تست دوپینگ حسین ساوه شمشکی، پرچمدار ایران در المپیک زمستانی ۲۰۲۲، استروئید آنابولیک آندروژنیک بوده که از ماده غیرخاص به شمار می رود و جزو گروه S۱ (عوامل آنابولیک) به شمار می رود و در زمره استروئیدهای آنابولیک آندروژنی (AAS) قرار دارد که در همه مواقع (حین مسابقه

به گزارش ایسنا، ماده مشاهده شده در تست دوپینگ حسین ساوه شمشکی، پرچمدار ایران در المپیک زمستانی ۲۰۲۲، استروئید آنابولیک آندروژنیک بوده که از ماده غیرخاص به شمار می رود و جزو گروه S۱ (عوامل آنابولیک) به شمار می رود و در زمره استروئیدهای آنابولیک آندروژنی (AAS) قرار دارد که در همه مواقع (حین مسابقه و خارج از مسابقات) ممنوع است و تمامی مواد این گروه مواد غیرخاص است.

مطابق با قوانین مبارزه با دوپینگ مصرف ماده غیرخاص محرومیت ۴ ساله به دنبال دارد و در صورتی که ورزشکار استفاده از این ماده را بپذیرد محرومیت وی قابل کاهش تا ۳ سال است.

ساوه‌شمشکی چند سال محروم می‌شود؟

ساوه‌شمشکی چند سال محروم می‌شود؟

به گزارش ایسنا، آژانس بین‌المللی کنترل دوپینگ (ITA) چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که تست دوپینگ‌ حسین ساوه‌شمشکی پرچمدار ایران در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ مثبت شده است. این تست خارج از مسابقه و روز دوشنبه در پکن گرفته شده که در نمونه او ماده استروئید آنابولیک آندروژنیک یافت شده است. ساوه‌شمشکی در اعتراض به مثبت شدن تست اولیه خود درخواست تست B  داد که جواب آن هم مثبت اعلام شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.