تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۴:۳۸
کد خبر : 15198

سال سخت کرونایی را پشت سر گذاشتیم

سال سخت کرونایی را پشت سر گذاشتیم

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در هفتمین روز از نوروز ۱۴۰۱ در دیدار با پرسنل ستادی وزارت بهداشت، ضمن تبریک سال نو، افزود: سال ۱۴۰۰ به دلیل اوج گیری اپیدمی کووید ۱۹، یکی از سال‌های بسیار سخت در تاریخ کشورمان بود. زیرا در ۶ ماهه نخست سال گذشته، با حجم زیادی از مبتلایان

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در هفتمین روز از نوروز ۱۴۰۱ در دیدار با پرسنل ستادی وزارت بهداشت، ضمن تبریک سال نو، افزود: سال ۱۴۰۰ به دلیل اوج گیری اپیدمی کووید ۱۹، یکی از سال‌های بسیار سخت در تاریخ کشورمان بود. زیرا در ۶ ماهه نخست سال گذشته، با حجم زیادی از مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا مواجه شدیم. همکاران بهداشت و درمان کشور در این سال، نمایشی از فداکاری و ایثار را به منصه ظهور گذاشته و تلخی سالی که گذشت با شیرینی گفتار مقام معظم رهبری تسکین یافت. بسیار مفتخریم که اولین فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جدید، تقدیر و تشکر از خانواده بزرگ بهداشت و درمان کشور بود.

وی ادامه داد: به عنوان کسی که حدود ۲۰ سال در حوزه‌های مختلف وزارت بهداشت افتخار خدمتگزاری را داشته‌ام، می‌توانم بگویم که کارها پیش نمی‌رود مگر اینکه همه افراد در کارها مشارکت کنند. ما زمین بازی نداریم که همه در صف تماشاچیان قرار گیرند، بلکه همه باید در زمین و میدان نبرد نقش ایفا کنند.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم مشارکت جمعی در پیشبرد اقدامات، تصریح کرد: نظر جمعی می‌تواند باعث پیشرفت شود. وقتی سازمانی از مشارکت و نظرات جمعی بهره مند گردد، به موفقیت نزدیک تر خواهد بود.

وی گفت: در مبحث واکسیناسیون کووید ۱۹ نیز وقتی به مردم اعتماد کرده و آنها را وارد صحنه کردیم، واکسیناسیون با شتاب بسیار خوبی پیشرفت کرد، تا جایی که امروز ۱۴۷ میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده است.

عین اللهی با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین اصل در وزارت بهداشت مشارکت جمعی، ایده پردازی و حضور فعال است، تصریح کرد: ما باید فضای جدیدی را در وزارت بهداشت ایجاد کنیم تا در این فضا همه مشارکت کنند. محیط وزارت بهداشت باید محیطی بانشاط و بالنده باشد تا همه اعضا باور داشته باشند که حضورشان مؤثر است و اثرگذار هستند.

وی گفت: تجارب افراد صاحب نظر باید تبدیل به ایده شود. ما امروزه نیاز به افرادی داریم که به هدف می‌نگرند و مناسب با آن هدف ایثارگری می‌کنند. در دفاع مقدس نمونه‌های بارز از این ایثارگری‌ها مشاهده کردیم. در دوران کرونا نیز مدافعین سلامت با جان و دل خدمت کردند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ما بیشترین ساعات روز را در محل کارمان هستیم، بنابراین باید تلاش کنیم این محیط را به محیطی شاداب، پرانرژی و خوشایند تبدیل کنیم.

عین اللهی تصریح کرد: خدمت در حوزه سلامت نوعی عبادت محسوب می‌شود و نتیجه اش این می‌شود که مقام معظم رهبری از تلاشگران سلامت تشکر می‌کنند.

وی گفت: ما مسلمانی را باید با اعمال خود نشان دهیم. ما سعی کنیم از صفات رذیله دور شده و خودمان را تزکیه دهیم.

عین اللهی ادامه داد: انتظار مردم از ما زیاد است، آنها نیاز به کارشناس و راهنما دارند. لذا هر کسی در هر موقعیتی باید سعی کند بهترین نسخه از خودش باشد و خود را به روز کرده و کسب دانش کند. یعنی ما نیاز به خودسازی مداوم در افراد داریم؛ ما راه‌های نرفته زیاد داریم و می‌توانیم بیش از پیش پیشرفت کنیم.

وی با اشاره به تدوین برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت، گفت: در این دوره بر عدالت تاکید زیادی خواهیم داشت، امکانات سلامت باید در تمام نقاط کشور عادلانه توزیع شود.

وزیر بهداشت در پایان بیان کرد: تکبر بزرگ‌ترین آفت کار و مهم‌ترین عامل عدم تعالی است. خط قرمز ما تکبر و فساد است. فساد در هیچ شکلی قابل تحمل نیست.

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.