تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۹
کد خبر : 1599

سازمان ملل هنوز طرحی برای استقرار صلحبان در افغانستان ندارد

سازمان ملل هنوز طرحی برای استقرار صلحبان در افغانستان ندارد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تی.اس تیرومورتی، سفیر هند در پاسخ به اینکه آیا هیچکدام از اعضای شورای امنیت ایده استقرار نیروهای صلحبان در افغانستان را در بحبوحه خروج آمریکا از این کشور مطرح کرده است، گفت: فکر نمی‌کنم موضوع استقرار صلحبان‌ها رسما مطرح شده باشد.    تیرومورتی که ریاست شورای امنیت

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تی.اس تیرومورتی، سفیر هند در پاسخ به اینکه آیا هیچکدام از اعضای شورای امنیت ایده استقرار نیروهای صلحبان در افغانستان را در بحبوحه خروج آمریکا از این کشور مطرح کرده است، گفت: فکر نمی‌کنم موضوع استقرار صلحبان‌ها رسما مطرح شده باشد.   

تیرومورتی که ریاست شورای امنیت در ماه اوت را بر عهده دارد، گفت مهمترین نگرانی‌ دبیرکل سازمان ملل و معاونش امنیتی و ایمنی هیات خودش است.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل پیشتر گفت که این نهاد تمام تدابیر لازم برای حفاظت از نیروهایش در افغانستان پس از حمله هفته گذشته به مقر آن در هرات را در پیش گرفته است. دوجاریک همچنین گفت، به دنبال تحولات اخیر سازمان ملل آماده است تا تدابیر احتیاطی لازم را اتخاذ کند.

افغانستان در بحبوحه خروج تدریجی نیروهای خارجی از این کشور که طبق توافق صلح طالبان با آمریکاست که فوریه ۲۰۲۰ در دوحه به نتیجه رسید، شاهد رشد خشونت‌های مرگبار شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.