تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۴۱
کد خبر : 18848

سازمان انتقال خون ایران همطراز کشورهای توسعه یافته

سازمان انتقال خون ایران همطراز کشورهای توسعه یافته

به گزارش خبرگزاری مهر، “میکی کو سنگا” معاون نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، گفت: سازمان انتقال خون ایران که مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت نیز هست، در امر بهبود دسترسی بیماران نیازمند به خون و محصولات خونی سالم بسیار سخت تلاش می‌کند. وی افزود: تلاش‌های ارزشمند سازمان انتقال خون، ایران را تبدیل به یکی

به گزارش خبرگزاری مهر، “میکی کو سنگا” معاون نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، گفت: سازمان انتقال خون ایران که مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت نیز هست، در امر بهبود دسترسی بیماران نیازمند به خون و محصولات خونی سالم بسیار سخت تلاش می‌کند.

وی افزود: تلاش‌های ارزشمند سازمان انتقال خون، ایران را تبدیل به یکی از قوی‌ترین کشورها در سطح منطقه مدیترانه شرقی در امر دانش و تجربیات اهدای خون کرده است.

مصطفی جمالی مدیر عامل سازمان انتقال خون در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین، خیرین، کارکنان زحمتکش و اهدا کنندگان ایثارگر خون، گزارشی از عملکرد این سازمان طی سال‌های اخیر ارائه داد.

وی تاکید کرد: بر مبنای این گزارش انتقال خون ایران وضع درخشانی دارد و از بهترین انتقال خون‌های جهان است.

جمالی به اشاره به آمار اهدای خون در اغلب کشورهای دنیا که رقم ۱۰ تا ۲۰ نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت است، گفت: تنها کشورهای بسیار ثروتمند و توسعه یافته شاخصی بالاتر دارند و ایران با وجود همه گیری کرونا با شاخص ۲۴ در هزار اهدای خون اکنون پهلو به پهلوی کشورهای توسعه یافته قدم بر می‌دارد، در حالی که رقم ۲۷ اهدا در هزار نفر را هم به ثبت رسانده ایم.

سید حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم (عج) در آئین ویژه روز جهانی اهداکنندگان خون گفت: اهمیت تأمین پلاکت فرزیس برای مراکز درمانی بسیار بالاست و پلاکتی که با این روش تهیه می‌شود، بسیار با کیفیت و مؤثر است که خوشبختانه به دست آوردن این نوع پلاکت در انتقال خون مد نظر قرار گرفته و رو به افزایش است.

عضو شورای عالی سازمان انتقال خون تاکید کرد: باید برنامه ریزی به سمتی برود که در تأمین ایمنو گلوبولین و آلبومین که مورد نیاز بسیاری از بیماران است به خود کفایی برسیم و این محصولات را به بقیه کشورهای جهان نیز صادر کنیم.

سیدمحمد پورحسینی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، از دیگر سخنرانان این مراسم بود که ضمن تقدیر و تشکر از کادر سلامت خصوصاً کارکنان سازمان انتقال خون گفت: با وجود همه مشکلات مردم و کادر سلامت در کنار هم با یاری و ایستادگی بحران کرونا را مهار کردند و اکنون به مرگ و میر کمتر از ۱۰ نفر در روز رسیده ایم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش کارکنان سازمان انتقال خون و ایثار و انسان دوستی اهدا کنندگان خون گفت: ایران نسبت به کشورهای جهان کمترین کاهش اهدای خون را شاهد بود که این مایه افتخار است و ما در مقابل اهدا کنندگان خون که نماد ایثار در کشور هستند، سر تعظیم فرود می‌آوریم.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.