تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
کد خبر : 2018

زمین گرم شده و می‌سوزد!

زمین گرم شده و می‌سوزد!

به گزارش ایسنا در گزارشی که امروز ـ ۱۷ مرداد ماه ـ  آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت ـ از میان اخبار روزنامه‌های جهان برگزیده است، آمده است: آتش افروزی طبیعت و طالبان! لوفیگارو  روزنامه فرانسوی از آتش افروزی طبیعت نوشت: گرم شدن سیاره زمین و با آن تب کردنش، سبب آتش افروزی طبیعت در هرگوشه

به گزارش ایسنا در گزارشی که امروز ـ ۱۷ مرداد ماه ـ  آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت ـ از میان اخبار روزنامه‌های جهان برگزیده است، آمده است:

آتش افروزی طبیعت و طالبان!

لوفیگارو  روزنامه فرانسوی از آتش افروزی طبیعت نوشت: گرم شدن سیاره زمین و با آن تب کردنش، سبب آتش افروزی طبیعت در هرگوشه جهان شده است. از کالیفرنیای آمریکا تا مدیترانه، اکنون آتش به همسایگی ما رسیده است. چندین روز است ترکیه در آتش جنگل هایش می سوزد. دامنه آن را تا به یونان کشانده است. این در حالی است که آتش در کالیفرنیا، ششمین روز مصیبت را آفریده است. آتش دیکسی، سومین آتش بزرگ در تاریخ کالیفرنیا است. باری آتش، وحشیانه سواحل جنوب ترکیه را تسخیر می کند. ترکیه چهارمین روز است که با آتش در جنگل هایش مقابله می‌کند.

آتش دیگری هم در همسایگی مان، شعله ورتر شد. آتش طالبان، لوموند روزنامه دیگر فرانسه می‌گوید: طالبان دومین مرکز ایالتی را در افغانستان به تصرف درآورده است.

طالبان پیش می تازد

در کم تر از بیست و چهار ساعت دو مرکز ایالتی در افغانستان به دست و تسخیر طالبان در آمده است. گاردین روزنامه انگلیسی با چاپ عکس هایی از نفربرهای طالبان، از  سقوط خاک در دو روز می گوید. از این دو مرکز، تنها یک فرودگاه در دست نیروهای دولتی افغان است. طالبان اکنون  شهر ژنرال عبدالرشید دوستوم، که زمانی گمان می‌رفت دژ تسخیر ناپذیر ژنرال باشد را در  تسخیر خود در آورد. گمان می رود، ژنرال که برای معالجات در ترکیه بود، اکنون در کابل است. کلیپ‌های ویدیویی طالبان، از  پیشتازی نیرو هایشان، خبر می‌دهند. شهری در میان آتش و دود. بومیان افغانی که توان فرار از منطقه را داشته‌اند، به شهر مزار گریخته اند و دیگران باز آواره مرزها شده اند.

لومنیته روزنامه فرانسوی هم می گوید: پیروزی در این دو مرکز ایالتی در افغانستان پیروزی ای نمادین برای طالبان است. آنچه که سبب فروپاشی نیروهای نظامی افغانستان خواهد شد. به ویژه تسخیر زرنج، مرکز ایالت نیمروز که بی مقاومت، تسلیم طالبان شد. مرزهای افغانستان با تاجیکستان، ترکمنستان، ایران و پاکستان، که منابع اقتصادی و گمرکی افغانستان اند، اکنون در تسخیر طالبان اند.

مصون در برابر کرونا

له رپوبلیکا روزنامه ایتالیایی نوشت: نتایج پژوهش کالج امپریال انگلیس نشان می‌دهد که واکسیناسیون با دوز دوم، شخص را در برابر ویروس کووید ۱۹ مصون نگه می‌دارد. حتی در صورت ابتلا، کمتر نقش انتقال ویروس کرونا را دارد و خود کمتر در خطر خواهد بود. این پژوهش علمی با عنوان «ری آکت یک» یادآور می‌شود افراد واکسینه شده، حتی در برابر ویروس جهش یافته «دلتا» مصون اند. ویروسی که اکنون، در همه جا پراکنده است. پژوهش های «ری آکت یک» طرحی گسترده در شناسایی سار کوو۲ در مبتلایان است.

در حاشیه اخبار امروز روزنامه‌ها آمده است:

کابوس ها، طرحی در روزنامه فرانسوی لوموند در وصف کابوس ها به این مضمون آمده است. مردی با نگاه، کابوس هایی را در مغزش مرور می کند. زرافه ای که از درون یک اجاق گاز، مایکروویو سر درآورده است. یا ماهی ای هیولاگون که چشم به شخص دوخته است. نوشته می گوید، امروزه بیش از هفتاد درصد کابوس های خواب درمان می شوند. و برخی همچنان ادامه پیدا می‌کند و بیماری زایند. کابوس‌های بیش از شش ماه، به معنای بیماری اند. امروز دانشمندان در آخرین پژوهش ها می گویند، کابوس ها را بازنویسی کنید که این می تواند یک شیوه درمان باشد. بازنویسی و مرور کابوس ها.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.