تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر : 25313

زاکانی: توجه به شوراها بسیاری از گره‌های موجود کشور را باز می‌کند

زاکانی: توجه به شوراها بسیاری از گره‌های موجود کشور را باز می‌کند

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در شصت‌وچهارمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ها اظهار کرد: اصل مشورت و شوراها مبنای دینی دارد و شوراها دارای مبانی قانون هستند به شکلی که اصل صدم قانون اساسی به تمام شمول شوراها پرداخته است. وی ادامه داد: در ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به موضوع شوراها

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در شصت‌وچهارمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ها اظهار کرد: اصل مشورت و شوراها مبنای دینی دارد و شوراها دارای مبانی قانون هستند به شکلی که اصل صدم قانون اساسی به تمام شمول شوراها پرداخته است.
وی ادامه داد: در ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به موضوع شوراها اشاره شده و البته به دلیل تاخیر ۲۰ ساله در تاسیس شوراها شرایط به گونه‌ای شد تا بسیاری از وظایف شوراها به سایر نهادها سپرده شود. یکی از اتفاقاتی که منجر به جهش در کشور و موجب نفع انقلاب می‌شود توجه به شوراهاست. متنوع دیدن خدمت‌ها منجر به ایجاد امکاناتی می‌شود که می‌تواند به عنوان حق شناخته شود.
زاکانی تاکید کرد: عمده اقدامات خدماتی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی توسط شهرداری انجام می‌شود و امکانات ورزشی که در اختیار شهرداری است با هیچ دستگاهی قابل مقایسه نیست. اگر قرار بر ایجاد اراده‌ای برای خدمت‌گذاری در شهر باشد شهرداری‌ها و شوراها دارای امکانات متعددی هستند و در حال حاضر بالغ بر ۸۰ درصد منابع شهرداری تهران را بدون توجه به مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌کنیم.
شهردار تهران با بیان این‌که شهرداری‌ها قبل از تولد تا هنگام مرگ بیشترین نزدیکی را با مردم دارند، اضافه کرد: شهروندان در حوزه خدمات شهری و حمل و نقل با شهرداری در ارتباط هستند. خدمت به مردم امروز در دولت و مجلس شورای اسلامی به خوبی قابل مشاهده است. یکی از دلایل جنگ ترکیبی که طی روزهای اخیر علیه کشور صورت گرفته همین تغییر ریل در جهت پیشرفت کشور بوده است.
زاکانی با بیان این‌که دو سال و نیم تهران در شرایطی سختی گذران امور داشته است، افزود: سه ماه شهر را با قرض اداره کردند علت این است که در سال ۱۳۹۱ حدود ۳۱ هزار پروانه صادر شد اما در سال ۱۳۹۹ این تعداد به ۵۰۰۰ عدد رسید. در سال گذشته ۹۹ درصد منابع اعتباری شهری را تامین کردیم؛ اما در حال حاضر در حوزه نقد حدود ۱۰ هزار میلیارد جلوتر هستیم و درآمد بیشتری را کسب کردیم و اساس آن این بوده که هیچ چیز را نفروختیم بلکه با مشارکت مردم و مولدسازی کار را به پیش برده‌ایم.
وی ادامه داد: در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر، قرارگاه اجتماعی را با ۱۴ دستگاه برپا کردیم و در حال حاضر تلاش شده که ۵۰۰۰ تخت فراهم و پذیرای بیش از ۳۰۰۰ معتاد باشیم. از قبل از عید قرارگاه مسکن را تشکیل دادیم تا تسهیل‌گری و زمینه‌سازی برای ساخت مسکن را داشته باشیم؛ لذا در حال حاضر تفاهم‌نامه ۳۴۰ هزار واحد مسکونی منعقد شده که ساخت حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است طبق قانون، راه و شهرسازی متولی مسکن است، اما این نهاد ابزار ساخت‌وساز را ندارد اما در این راستا ما به این وزارتخانه کمک می‌کنیم.
شهردار تهران با بیان این‌که برنامه‌های دیگری برای آینده شهرداری در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: اگر قرار است دیگران ما را محدود کنند خودمان باید وارد عمل شویم و از طریق قانون موضوعات را به پیش ببریم.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.