تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
کد خبر : 1739

ریاض: بیش از یک میلیارد دلار به لبنان کمک کرده‌ایم/ هشدار پادشاه اردن

ریاض: بیش از یک میلیارد دلار به لبنان کمک کرده‌ایم/ هشدار پادشاه اردن

به گزار ایسنا، به نقل از سایت النشره، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس پاریس گفت، ریاض همواره همبستگی خود را با لبنان به خصوص از زمان توافقنامه طائف که به جنگ داخلی پایان داد و صلح را به لبنان بازگرداند، اعلام کرده است. وزیر خارجه عربستان تاکید کرد، کشورش بیش از یک

به گزار ایسنا، به نقل از سایت النشره، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در کنفرانس پاریس گفت، ریاض همواره همبستگی خود را با لبنان به خصوص از زمان توافقنامه طائف که به جنگ داخلی پایان داد و صلح را به لبنان بازگرداند، اعلام کرده است.

وزیر خارجه عربستان تاکید کرد، کشورش بیش از یک میلیارد دلار را طی سال‌های گذشته به لبنان داده است.

همچنین ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن امروز چهارشنبه نسبت به ادامه بحران لبنان به خارج از مرزهای این کشور هشدار داد.

پادشاه اردن در کنفرانس حمایت از لبنان گفت، انفجار بندر بیروت تاثیر زیادی بر وضعیت انسانی و اقتصادی لبنان گذاشت که مستلزم حمایت و توجه جهانی است.

او اضافه کرد: بحران لبنان همچنان رو به عمیق‌تر شدن است و دسترسی به آب برق و غذا و دارو یک چالش هر روزه شده است. بحران لبنان احتمالا به خارج از مرزهای این کشور برسد و سایه آن منطقه و خارج آن را شامل شود.

پادشاه اردن افزود: نمی‌توان دست روی دست گذاشت و لبنان را در لبه پرتگاه رها کرد و باید تلاش‌هایمان را برای ادامه کمک‌ها دوچندان کنیم.

ملک عبدالله دوم هماهنگی نقش‌های طرف‌های بین‌المللی برای تضمین تحرک فوری و پاسخ‌گویی سریع برای بحران به خصوص لبنان را خواستار شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.