تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر : 26607

رکورد پایین‌ترین نرخ باروری در کره جنوبی

رکورد پایین‌ترین نرخ باروری در کره جنوبی

به گزارش ایسنا، اخیرا کره جنوبی رکورد خود را برای پایین ترین نرخ باروری در جهان شکست. آمار منتشر شده در ماه نوامبر نشان می دهد که میانگین تعداد فرزندان یک زن کره جنوبی در طول زندگی او به تنها ۰.۷۹ کاهش یافته است. این آمار بسیار کمتر از رقم ۲.۱ است که برای حفظ

به گزارش ایسنا، اخیرا کره جنوبی رکورد خود را برای پایین ترین نرخ باروری در جهان شکست. آمار منتشر شده در ماه نوامبر نشان می دهد که میانگین تعداد فرزندان یک زن کره جنوبی در طول زندگی او به تنها ۰.۷۹ کاهش یافته است.
این آمار بسیار کمتر از رقم ۲.۱ است که برای حفظ جمعیت پایدار نیاز است و حتی در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده و ژاپن که روند کاهشی را طی می‌کنند، پایین است. این شرایط برای کشوری با جمعیت سالخورده که برای حمایت از سیستم بازنشستگی خود با کمبود شدید نیروی کار مواجه است، مشکل ساز شده است.
این مشکل معمولا ناشی از عوامل اقتصادی همچون قیمت بالای املاک، هزینه تحصیل و فشار اقتصادی است که جوانان را از تشکیل خانواده منصرف کرده است. همچنین ثابت شده که این چالش هر چقدر هم که پول صرف آن شود فراتر از توانایی دولت‌هاست.
به اعتقاد منتقدان، این شرایط نشانه‌ای است که مشکلات عمیق‌تر از مسائل اقتصادی است و نیاز است تا رویکردها تغییر پیدا کند.
“یون سوک یول”، رئیس‌جمهور کره جنوبی طی بازدید از یک مهد کودک در ماه سپتامبر اظهار کرد که در ۱۶ سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار برای افزایش جمعیت هزینه شده است.
طبق اعلام دولت کره جنوبی، کمک هزینه ماهانه برای والدین دارای نوزاد تا یک سال از ۳۰۰ هزار وون فعلی به ۷۰۰ هزار وون (۲۳۰ تا ۵۴۰ دلار) در سال ۲۰۲۳ و به یک میلیون وون کره (۷۷۰ دلار) تا سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد یافت.
به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که رویکرد کنونی در حل این مشکل بیش از حد یک بعدی است و آنچه مورد نیاز است، حمایت مستمر در طول زندگی کودک است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.