تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر : 18244

رکورد بالای تیراندازی‌های عمومی در آمریکا در کمتر از نیم سال

رکورد بالای تیراندازی‌های عمومی در آمریکا در کمتر از نیم سال

به گزارش ایسنا، تیراندازی امروز (جمعه) در قبرستانی در ویسکانسین که پنج مجروح در پی داشته تنها چندین ساعت پس از آن رخ داد که در حادثه‌ مشابهی در روز چهارشنبه، یک مرد مسلح وارد یک مرکز پزشکی در شهر “تولسا”ی اوکلاهاما شد و پس از نارضایتی از جراح خود، چهار نفر را به رگبار

به گزارش ایسنا، تیراندازی امروز (جمعه) در قبرستانی در ویسکانسین که پنج مجروح در پی داشته تنها چندین ساعت پس از آن رخ داد که در حادثه‌ مشابهی در روز چهارشنبه، یک مرد مسلح وارد یک مرکز پزشکی در شهر “تولسا”ی اوکلاهاما شد و پس از نارضایتی از جراح خود، چهار نفر را به رگبار گلوله بست.

این درحالیست که روزنامه ایندیپندنت منتشر کرد تا روز پنج‌شنبه دست‌کم ۲۳۳ مورد تیراندازی عمومی در سال ۲۰۲۲ میلادی (که تنها پنج ماه از آن سپری شده) در ایالات متحده ثبت شده است؛ از جمله تیراندازی اخیر در مجموعه درمانی تولسا که بنابر گزارش “آرشیو خشونت مسلحانه” (Gun Violence Archive) بر اثر آن چهار غیرنظامی کشته شدند.

موارد تیراندازی به مردم در آمریکا بیش از کل روزهای ۲۰۲۲ تاکنون بوده است

اول ژوئن، صدوپنجاه‌ودومین روز از سال ۲۰۲۲ است و موارد ثبت‌شده تیراندازی به مردم در ایالات متحده بیش از تعداد روزهای گذشته از این سال تاکنون بوده است.

“آرشیو خشونت مسلحانه” که یک سازمان مستقل جمع‌آوری داده‌ها است و موارد خشونت مسلحانه در آمریکا را لحظه‌ به‌ لحظه ثبت می‌کند و گزارش می‌دهد، همچنین اعلام کرده که ۶۹۳ مورد حمله مسلحانه به مردم در سال ۲۰۲۱ و ۶۱۱ مورد نیز در سال ۲۰۲۰ ثبت کرده است.

این آمار فزاینده بازتاب واقعیت تلخی است که ایالات متحده به‌ دنبال وقوع موارد پی‌درپی خشونت مسلحانه در سراسر کشور با آن دست به گریبان است.

در حمله مسلحانه امروز (جمعه) به دنبال تیراندازی در جریان یک مراسم خاکسپاری در قبرستانی در جنوب شرق ویسکانسین، پنج نفر مجروح شدند. همچنین روز چهارشنبه نیز مرد مسلحی در یک مجموعه‌ درمانی در شهر تولسا به روی مردم آتش گشود و چهار نفر را کشت.

سروان “ریچارد مولنبرگ” از پلیس تولسا گفت: در این واقعه که «صحنه‌ای فاجعه‌بار» توصیف شده پلیس هنگام ورود به ساختمان مرکز درمانی ناتالی چندین نفر را زخمی پیدا کرده است.

این واقعه همچنین یک هفته پس از حمله مسلحانه به مدرسه ابتدایی “راب در یووالد” در تگزاس رخ داد و اهالی آن منطقه هنوز از این تلفات باورنکردنی در بهت و حیرت‌ هستند.

روز ۲۴ مه، نوجوانی مسلح به یک قبضه تفنگ ارتشی ۱۹ دانش‌آموز و دو معلم این مدرسه را کشت. این حادثه پس از کشتار “سندی هوک” در سال ۲۰۱۲، بزرگ‌ترین فاجعه تیراندازی در مدرسه‌های آمریکا بوده است.

روز ۱۴ مه یعنی حدود یک هفته پیش از آن نیز، تیراندازی دیگری در شهر بوفالوی نیویورک ۱۰ کشته و سه زخمی بر جای گذاشت. گویا این حمله نژادپرستانه بوده و جامعه سیاهپوستان را هدف قرار داده است.

خشونت‌های مسلحانه‌ای که اخیرا در سراسر این کشور تشدید شده است، موجب مطرح شدن بحث‌ لزوم سختگیری بیشتر در مورد کنترل اسلحه شده که موافقان و مخالفانی میان جمهوری‌خواهان و دمکرات‌ها دارد و همچنان افراد زیادی قربانی لابی‌هایی می‌شوند که بر سر قوانین فروش اسلحه در این کشور وجود دارد.

بنابر این گزارش، کمیته قضایی مجلس روز پنجشنبه (۱۲ خرداد)، جلسه‌ای برای اصلاح قانون و افزایش سن خرید تفنگ نیمه‌خودکار فشنگی (centerfire) از ۱۸ به ۲۱ سال برگزار می‌کند که در صورت تصویب این طرح، واردات، تولید یا در اختیار داشتن خشاب‌های پرظرفیت جرم فدرال محسوب خواهد شد و بودجه‌ای برای خریدن و پس گرفتن این خشاب‌ها از مردم در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.