تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۳۴
کد خبر : 16583

رویوران: روز قدس نماد بیعت مجدد امت اسلامی با آرمان فلسطین است

رویوران: روز قدس نماد بیعت مجدد امت اسلامی با آرمان فلسطین است

حسین رویوران، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره) به عنوان روز قدس گفت:‌ این نامگذاری از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در راستای تئوری و تفکر امت اسلامی مطرح شده است. همه مردم مسلمان شهروند امت اسلامی هستند و باید بین آن‌ها برادری

حسین رویوران، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره) به عنوان روز قدس گفت:‌ این نامگذاری از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در راستای تئوری و تفکر امت اسلامی مطرح شده است. همه مردم مسلمان شهروند امت اسلامی هستند و باید بین آن‌ها برادری و وحدت وجود داشته باشد و نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت کنند.
وی با بیان اینکه روز قدس نماد بیعت کردن مجدد امت اسلامی با آرمان فلسطین است،‌ اظهار کرد:‌ در واقع براساس تئوری امت اسلامی، مردم مسلمان همیشه وفادار به آرمان فلسطین هستند و در روز قدس با این آرمان بار دیگر بیعت می‌کنند و بر پایبندی خود بر این آرمان تأکید می‌کنند. در واقع مردم مسلمان و آزادیخواه جهان در روز قدس بر این موضوع تأکید می‌کنند که فلسطینی‌ها برادران و خواهران ما هستند و ما نسبت به سرنوشت آن‌ها بی‌تفاوت نیستیم.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه موضوع قدس و نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس یک بحث عمیق و تعریف شده است، در پاسخ به این سوال که اقدام برخی از کشورهای عربی و اسلامی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی چه تأثیری بر میزان توجه افکار عمومی به موضوع فلسطین داشته‌ است، اظهار کرد: ممکن است کسانی که به مسائل به صورت سطحی نگاه می‌کنند، تصور کنند که اقدام برخی کشورهای عربی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی باعث ایجاد سرخوردگی شده در حالی که واقعیت این است که این کشورها پیش از این نیز با این رژیم در ارتباط بودند و اکنون آن را علنی کرده‌اند. در واقع این کشورها در موضوع فلسطین نفاق‌گونه برخورد می‌کردند ولی اکنون با توجه به تحولات منطقه و پیروزی‌های جریان مقاومت آن‌ها متوجه شدند که نمی‌توانند نقش منافقانه خود را ادامه دهند و در همین چارچوب ناگزیر شدند که ماهیت واقعی خود را نشان دهند و در همین چارچوب اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کردند. چنانکه در جریان سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به بحرین مشاهده کردیم که وزیر خارجه بحرین به صورت صریح اعلام کرد که بحرین و رژیم صهیونیستی سال هاست با یکدیگر ارتباط دارند و حال این فرصت به وجود آمده که این ارتباط علنی شود.

رویوران تصریح کرد: این کشورها در موضوع فلسطین پیش از این نیز منافقانه برخورد می‌کردند بنابراین با توجه به مشخص شدن ماهیت آن‌ها دلیلی برای سرخوردگی وجود ندارد و همچنان موضوع فلسطین مورد توجه افکار عمومی جهان اسلام است و به آن توجه دارند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.