تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 27056

روسیه و چین رزمایش دریایی مشترک برگزار می‌کنند

روسیه و چین رزمایش دریایی مشترک برگزار می‌کنند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه همچنین گزارش کرد، این رزمایش مشترک دریایی که هر ساله از ۲۰۱۲ بین دو کشور برگزار می‌شود با حضور نیروهای توپخانه‌ای و موشکی چین و روسیه است. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: هدف اصلی این رزمایش دریایی مشترک تقویت همکاری دریایی بین دو کشور،

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه همچنین گزارش کرد، این رزمایش مشترک دریایی که هر ساله از ۲۰۱۲ بین دو کشور برگزار می‌شود با حضور نیروهای توپخانه‌ای و موشکی چین و روسیه است.
وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: هدف اصلی این رزمایش دریایی مشترک تقویت همکاری دریایی بین دو کشور، حفظ صلح و ثبات در منطقه آسیا-پاسیفیک است.
از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی، مسکو به دنبال افزایش ارتباطات امنیتی، سیاسی و اقتصادی خود با پکن بوده و شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین را متحد کلیدی در ائتلاف ضد غرب می‌داند.
دو کشور همچنین همکاری استراتژیک نامحدودی را چند روز مانده به بزرگترین حمله زمینی مسکو در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم در فوریه به اوکراین امضا کردند اما پکن از آن زمان نگرانی خود را بابت این اقدامات روسیه در اوکراین ابراز داشته است.
روسیه گفته که چهار ناو خود را در این رزمایش مشترک شامل ناو “واریانگ” شرکت می‌دهد و چین نیز شش ناو در این رزمایش دارد.
ناوهای روسی امروز از بندر شرق دور ولادیووستوک برای شرکت در این رزمایش که استارت آن از روز چهارشنبه است، به سمت محل مورد نظر عزیمت می‌کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.