تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
کد خبر : 31163

روسیه به دنبال حذف کامل دلار و یورو از مبادلات انرژی خود

روسیه به دنبال حذف کامل دلار و یورو از مبادلات انرژی خود

‌به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شبکه یک روسیه، الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر انرژی سابق این کشور طی مصاحبه‌ای گفت: روسیه در حال رفتن به سمت استفاده از ارزهای ملی و کنار گذاشتن یورو و دلار در فروش نفت و گاز خود به شرکای خارجی است. به گفته این مقام

‌به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شبکه یک روسیه، الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر انرژی سابق این کشور طی مصاحبه‌ای گفت: روسیه در حال رفتن به سمت استفاده از ارزهای ملی و کنار گذاشتن یورو و دلار در فروش نفت و گاز خود به شرکای خارجی است.
به گفته این مقام روس، هم‌اکنون بیشتر تراکنش‌های مالی مرتبط با فروش نفت و گاز روسیه به ارزهایی غیر از دلار و یورو از جمله یوآن و روبل انجام می‌شود و در آینده مسکو می‌خواهد به‌طور کامل استفاده از دلار و یورو در صادرات انرژی خود را کنار بگذارد.
این مقام روس تأکید کرد: روند ارزی فروش نفت و گاز روسیه به شکل چشمگیری به نفع ارزهایی به غیر از دلار و یورو تغییر کرده و با توجه به مشکلات موجود در استفاده از دلار و یورو، ما در مبادلاتمان، به سمت استفاده حداکثری از ارزهای ملی کشورها رفته‌ایم.
نوواک تأکید کرد: شرکای ما در چین همین حالا پول گاز وارداتی از روسیه را به یوآن پرداخت می‌کنند و بخشی از پول نفت وارداتی هم به همین ارز پرداخت می‌شود. آنها همچنین در حال استفاده از روبل هستند. ما به توسعه استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری‌مان با کشورها ادامه خواهیم داد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.