تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۳۵
کد خبر : 16496

روز قدس موجودیت و حقانیت ملت فلسطین را زنده می‌کند

روز قدس موجودیت و حقانیت ملت فلسطین را زنده می‌کند

عماد آبشناس در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از هفتاد سال پیش تا الان و حتی قبل از آن رژیم صهیونیستی موجب شده بحران‌های زیادی در جهان و خاورمیانه ایجاد شود و امروز زمانی که عملیات ویژه اوکراین ایجاد شد دیدیم که آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل از اوکراینی‌ها حمایت خاص و ویژه‌ای کرد اما هم‌زمان

عماد آبشناس در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از هفتاد سال پیش تا الان و حتی قبل از آن رژیم صهیونیستی موجب شده بحران‌های زیادی در جهان و خاورمیانه ایجاد شود و امروز زمانی که عملیات ویژه اوکراین ایجاد شد دیدیم که آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل از اوکراینی‌ها حمایت خاص و ویژه‌ای کرد اما هم‌زمان گوترش صدایش در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی در نمی‌آید؛ نه خودش و نه دیگر اجزای سازمان ملل و این رویکرد، سازمان‌ ملل را بیشتر در مظان این اتهام قرار داده است که سازمان ملل و اقمارش در حمایت از آمریکا و کشورهای اروپایی عمل می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به تحولات در سرزمین‌های اشغالی و افزایش حملات نظامی علیه مردم فلسطین اظهار کرد: این اتفاقات چند دلیل دارد اول اینکه اسراییل دارد از درگیری رسانه‌ای بین‌المللی در جریان موضوع اوکراین سوء استفاده می‌کند و کشتار مردم را افزایش داده است، دوم اینکه رژیم صهونیستی به لحاظ داخلی با مشکلات زیادی رو به رو است و سیاست مدارهای صهیونیستی با رفتارهای تند علیه فلسطینی‌ها سعی دارند موقعیت سیاسی خود را در این رژیم تقویت کنند و سوم اینکه مردم فلسطین به این نتیجه رسیدند که تنها راه آزادی سرزمین‌شان “مقاومت” است و مخصوصا بعد از جریان اوکراین دیدند که تناقض زیادی در حمایت از آنها و مردمان دیگر نقاط جهان است و امروز دیگر این مساله را یقین پیدا کردند.

این کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: از فلسطینی‌های کرانه های باختری تا آنها که در سرزمین اشغالی هستند، این را می‌دانند و این موجب می شود که رژیم صهیونیستی بیشتر از گذشته ترس داشته باشد. رژیم صهیونیستی سالهاست تلاش می‌کند موجودیت خودش را در سطح جهان اسلام عادی سازی کند.

آبشناس افزود: رژیم صهیونیستی تلاش کرده است تا در سال‌های گذشته برخی از عوامل خودش و رهبران کشورهای عربی در منطقه را با خود همراه سازد و این رهبران هم اعتبار خود را نزد مردم منطقه سوزاندند و با این رژیم رابطه سیاسی شان را اعلام کردند. رژیم صهیونیستی امیدوار بود این اقدام و همراهی برخی کشورها تاثیر بگذارد اما دیدیم که نفرت بیشتر شد.

وی گفت: روز قدس چون هر سال برگزار می شود، موجودیت و حقانیت ملت فلسطین را زنده می کند و این برای رژیم صهیونیستی که در پی عادی سازی و به فراموشی سپردن مساله فلسطین است، درد آور است که مردم جهان علیه آن شعار دهند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.