تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر : 15462

روزهای پر فراز و نشیب تنیس روی میز در ۱۴۰۰

روزهای پر فراز و نشیب تنیس روی میز در ۱۴۰۰

به گزارش ایسنا، سال ۱۴۰۰، چندان برای تنیس روی میز ایران افتخارآفرین نبود و شاید عملکرد درخشان‌تری را از بازیکنان ایران انتظار داشتیم. مهمترین اتفاق مثبت در سالی که گذشت، گرفتن پست دبیرکلی آسیا توسط افشین بدیعی بود اما در رویدادهای مهمی چون قهرمانی جهان و المپیک نتیجه مورد انتظار به دست نیامد.  نوشاد از

به گزارش ایسنا، سال ۱۴۰۰، چندان برای تنیس روی میز ایران افتخارآفرین نبود و شاید عملکرد درخشان‌تری را از بازیکنان ایران انتظار داشتیم. مهمترین اتفاق مثبت در سالی که گذشت، گرفتن پست دبیرکلی آسیا توسط افشین بدیعی بود اما در رویدادهای مهمی چون قهرمانی جهان و المپیک نتیجه مورد انتظار به دست نیامد. 

نوشاد از المپیک جا ماند

نیما عالمیان در یک ساعت مانده به آغاز سال ۱۴۰۰ موفق به کسب سهمیه المپیک شد. پس از آن همه منتظر اعلام رنکینگ المپیک بودند تا مشخص شود نوشاد عالمیان هم می‌تواند برای سومین مرتبه صاحب سهمیه المپیک شود یا خیر که این اتفاق رخ نداد و در خرداد مشخص شد که نوشاد موفق به کسب سهمیه از طریق رنکینگ نشده است. به این ترتیب نیما عالمیان تنها نماینده مرد تنیس روی میز ایران در المپیک توکیو بود.

روزهای پر فراز و نشیب تنیس روی میز در ۱۴۰۰

حذف جنجالی از المپیک

نیما عالمیان برای دومین مرتبه حضور در المپیک را تجربه می‌کرد. او در اولین مسابقه خود مقابل بازیکن انگلیسی شکست خورد. نیما پس از این شکست راکت خود را پرتاب کرد که حرکت او مورد انتقاد زیادی قرار گرفت. پس از هجمه زیادی که به این حرکت عالمیان وارد شد، او ضمن عذرخواهی از مردم ایران به دلیل باخت به نماینده انگلیس، بابت حرکت نابه‌جا در انداختن راکت بر روی میز، ابراز تاسف و پشیمانی کرد و دلیل این اتفاق را ایرادات مکرر داور به نحوه سرویس زدنش در لحظات حساس بازی دانست.

روزهای پر فراز و نشیب تنیس روی میز در ۱۴۰۰

شانس مدال آسیا از دست رفت

دومین مسابقه مهم تنیس روی میز در سال ۱۴۰۰، قهرمانی آسیا بود. با توجه به نبود چین، تیم ایران تنها یک گام با کسب مدال تیمی فاصله داشت که به هند باخت و از صعود به نیمه نهایی بازماند سپس با شکست تیم های هنگ کنگ و سنگاپور برای نخستین مرتبه رتبه پنجم آسیا را به دست آورد. تیم ایران در این مسابقات توانست جواز حضور در مسابقات تیمی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ را هم به دست آورد.

در بخش انفرادی هم نوشاد عالمیان تا مرحله یک هشتم نهایی پیش رفت که شکست خورد و حذف شد.

در بخش دو نفره تیم نوشاد و نیما عالمیان در مرحله یک چهارم نهایی جدول دونفره در حالی که یک قدم با کسب مدال فاصله داشت، شکست خورد و حذف شد.

روزهای پر فراز و نشیب تنیس روی میز در ۱۴۰۰

عملکرد نه چندان خوب در قهرمانی جهان

مسابقات قهرمانی جهان آمریکا دیگر رقابت حساس تنیس روی میز ایران در سال ۱۴۰۰ بود. تیم نوشاد و نیما عالمیان با انجام یک بازی در جدول دونفره و شکست مقابل فرانسه حذف شد.

 در جدول انفرادی هم نوشاد عالمیان و امیر حسین هدایی در مرحله یک سی و دوم شکست خوردند و حذف شدند.

روزهای پر فراز و نشیب تنیس روی میز در ۱۴۰۰

طلسم ۴۹ ساله زنان شکسته شد

تیم ملی زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در جایگاه نهم قرار گرفت و نسبت به دور قبل دو پله ارتقاء رتبه داشت. زنان ملی‌پوش ایران موفق شدند پس از ۴۹ سال به جمع ۱۰ تیم برتر آسیا صعود کنند و سهمیه حضور در قهرمانی جهان را هم به دست بیاورند.

ملیکا کرمی در همین مسابقات موفق شد برای اولین بار در تاریخ پینگ‌پنگ‌ زنان ایران به جمع ۱۶ بازیکن برتر قهرمانی آسیا راه پیدا کند.

روزهای پر فراز و نشیب تنیس روی میز در ۱۴۰۰

مهمترین رویدادهای پیش رو

تنیس روی میز سال ۱۴۰۱ مسابقات مهمی چون بازی های کشورهای اسلامی، بازی های آسیایی و مسابقات تیمی قهرمانی جهان را در پیش دارد.

با توجه به اینکه نوشاد در دوره قبل بازی ها توانست تاریخ سازی کند و مدال برنز گرفت این انتظار هست در این دوره هم عملکرد درخشانی از بازیکنان تنیس روی میز ایران ببینیم.

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.