تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر : 15726

روحانیون حادثه حرم رضوی به جرم محبت اهل‌ بیت(ع) شهید شدند

روحانیون حادثه حرم رضوی به جرم محبت اهل‌ بیت(ع) شهید شدند

حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار خانواده شهید حجت‌الاسلام محمد صادق دارایی، دومین طلبه شهید واقعه جنایت عناصر تکفیری در حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه جرم این جهادگر شهید تنها محبت نسبت به اهل بیت(ع) بود، اظهار کرد: در طول تاریخ شیعیان فراوانی در راه محبت امیرالمؤمنین(ع) و اولاد طاهرینش به شهادت رسیدند. شهید اول

حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار خانواده شهید حجت‌الاسلام محمد صادق دارایی، دومین طلبه شهید واقعه جنایت عناصر تکفیری در حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه جرم این جهادگر شهید تنها محبت نسبت به اهل بیت(ع) بود، اظهار کرد: در طول تاریخ شیعیان فراوانی در راه محبت امیرالمؤمنین(ع) و اولاد طاهرینش به شهادت رسیدند. شهید اول و شهید ثانی ۲ عالم بزرگ جهان تشیع هستند که هنوز کتاب‌های‌شان در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود اما آن‌ها هم به جرم محبت نسبت به اهل بیت(ع) شهید شدند.

وی شهیدان اصلانی و دارایی، شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم را شهیدان راه اهل‌ بیت(ع) خواند و تصریح کرد: این روزها جزو سخت‌ترین ایام زندگی بنده است؛ در این مدت همواره جویای حال این شهید بودم و تأکید کردم هرگونه امکانات پزشکی مورد نیاز است، برای وی تأمین خواهیم کرد و خدا می‌داند اگر برادرم بود از این بیشتر کاری نمی‌توانستم انجام دهم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: به حدی بنده از این واقعه اندوهگین هستم که موضوع شهادت شهید دارایی را به مرور و طی چند ساعت به بنده اعلام کردند؛ چه مرگی از این زیباتر که انسان در راه اهل‌ بیت(ع) و در صحن و سرای رضوی شهید شود؟ از امام رضا(ع) خواسته‌ام مرگ مرا در راه اهل‌ بیت(ع) و در صحن و سرای رضوی مقدر فرماید.

وی در ادامه با تجلیل از روحیه‌ بالا و صبر خانواده شهیدان این حادثه عنوان کرد: صبر خانواده‌های شهیدان اصلانی و دارایی اعجاب‌برانگیز است. این ۲ خانواده‌ در مقابل شهادت عزیزان‌شان بهترین و زیباترین صبر را به خاطر خدا نشان دادند. در برابر این صبر و گذشت سر تکریم فرود می‌آوریم و با مشاهده شما عزیزان روحیه‌ مضاعف می‌گیریم.

مروی با اشاره به ۲ فرزند یک و سه ساله شهید دارایی گفت: قطعا این واقعه برای همسر شهید بسیار سخت و ناگوار است اما بدانید آن روحانی جهادگر در خانه امام رضا(ع) شهید شد و قطعا فرزندان و خانواده او مورد عنایت ویژه حضرت ثامن‌الحجج(ع) خواهند بود.

وی اضافه کرد: سفاک تکفیری که در حرم مطهر رضوی مرتکب این جنایت شد، از نسل فکری منصور دوانیقی و رقم‌زنندگان واقعه عاشوراست. این‌ها از حضرت علی(ع) و اولاد طاهرینش کینه به دل دارند و با به شهادت رساندن محبان آن حضرات کینه خود را نشان می‌دهند.

براساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی تولیت این آستان اظهار کرد: از خداوند متعال مسالت می‌کنیم این ۲ شهید عزیز را با حضرت ثامن‌الحجج علی ابن موسی‌الرضا(ع) و حضرات معصومین(ع) محشور گرداند و خانواده‌های معزز این شهدا را مشمول باران الطاف و برکات خود فرماید.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.