تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر : 27685

روایت «سردار» از «جان‌فدا» تا «ملک سلیمان»/ «اوج» تدارک دید

روایت «سردار» از «جان‌فدا» تا «ملک سلیمان»/ «اوج» تدارک دید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان اوج، همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، سازمان هنری رسانه‌ای اوج ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده است که در قالب نمایش میدانی، برنامه تلویزیونی، مستند، نماهنگ و دیوارنگاه آماده و ارائه شده‌اند. نمایش میدانی از هشتم دی، نمایش میدانی «جان‌فدا»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان اوج، همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، سازمان هنری رسانه‌ای اوج ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده است که در قالب نمایش میدانی، برنامه تلویزیونی، مستند، نماهنگ و دیوارنگاه آماده و ارائه شده‌اند.
نمایش میدانی
از هشتم دی، نمایش میدانی «جان‌فدا» با موضوع زندگی شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی در بوستان ولایت تهران روی صحنه رفته است. این نمایش که با تمهید نور، موسیقی و جلوه‌های ویژه میدانی، داستان زندگی و مجاهدت‌های شهید سلیمانی را به تصویر می‌کشد، هر شب ۲ هزار نفر به تماشای آن می‌نشینند. «جان فدا» به تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی و کارگردانی حسن بز را، محصول مکتب حاج قاسم و سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که توسط موسسه هنری رسانه‌ای سیمای ققنوس اجرا می‌شود. نمایش «جان فدا» نخستین اثر نمایشی در این باره محسوب می‌شود که استقبال بالا از آن، ضرورت تولید هر چه زودتر سریال‌ها و فیلم‌های مرتبط با زندگی ایشان را بیش از پیش یادآور می‌شود.
برنامه تلویزیونی
به‌ تازگی پخش فصل سوم برنامه تلویزیونی «ملک سلیمان» در شبکه یک شروع شده است. سری جدید این برنامه تفاوتی کامل با دو فصل قبل دارد و از منظری تازه شخصیت حاج قاسم سلیمانی را تحلیل می‌کند. در این برنامه، هر کدام از مهمان‌ها درباره وجوه مختلف شخصیت ایشان صحبت می‌کنند و نقش او در برهه‌های مختلف و نیز تاثیری را که مدیریت او در کشور و نیز منطقه داشته است، مورد ارزیابی قرار می‌دهند. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدعلی جعفری فرمانده سابق کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، ابراهیم حاتمی کیا کارگردان سینما، مسعود اسداللهی از دوستان و همکاران قدیمی شهید سلیمانی، محمدمهدی همت و مهدی حنیف فرزندان شهدا و … از جمله مهمانانی هستند که در فصل سوم برنامه «ملک سلیمان» حضور دارند. این برنامه تلویزیونی با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا، محصول مرکز بسیج صدا و سیما و سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.
دیوارنگاره
جمعه ۹ دی دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) منقش به تصویر شهید سلیمانی رونمایی شد. این دیوارنگاره با عنوان «جان فدا» اثر حسن روح‌الامین است و مجتبی حسن‌زاده طراحی نوشتار آن را برعهده داشته، حسن روح‌الامین برای انتقال این مفهوم، حاج قاسم را در موقعیتی به تصویر کشیده که گویا وی ادامه دهنده مسیر زنان و مردان غیور ایران همچون بی‌بی مریم، میرزا کوچک خان، علیمردان خان، رئیسعلی دلواری، فرنگیس، پیشمرگان کُرد، اقوام غیور بلوچ و شهدای دفاع مقدس است.
نماهنگ
مرکز موسیقی مأوا به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اقدام به انتشار چند نماهنگ کرده است. «قاسم آباد» با حضور تعدادی از بازیگران نوجوان منطقه جنوب کشور به کارگردانی امید متحج با حمایت مرکز موسیقی مأوا توسط بنیاد مکتب حاج قاسم و مدیریت تولید مؤسسه «آب و آئینه» آماده شده، این نماهنگ ادای دین نسل نوجوان به شهید سلیمانی و تاکیدی بر ادامه راه جهادی اوست.
«بزنگاه» به کارگردانی مهران علوی بر اساس ناآرامی‌های اخیر ساخته شده و به طور نمادین از شمایل حاج قاسم بهره برده است. این نماهنگ با استفاده از سخنرانی شهید سلیمانی و نیز تصاویر آشوب‌ها، معترضان را دعوت به آرامش می‌کند. «بزنگاه» یادآور روحیه ملی گرایانه و همچنین انقلابی شهید سلیمانی است.
موسیقی ۲ زبانه «تو زنده‌ای» با صدای شبزده و وَنگارد دیگر اثر موسیقایی جدید اوج است که در فضایی کاملاً متفاوت آماده شده، این قطعه زبان حال نسل جدید و ارادت آنها به حاج قاسم است و به کارگردانی امیرمحمد فرازنده و تهیه کنندگی سعید عبدی ساخته شده است.
علاوه بر این، سازمان اوج به همراه مرکز بسیج صداوسیما موسیقی «یک و بیست» که تیتراژ برنامه «ملک سلیمان» است را به تازگی منتشر کرده است. این اثر را حسین حقیقی بر اساس ترانه و ملودی سید جواد پرئی تنظیم و میکس علی وانیار خوانده است.
مستند
مراسم با شکوه تشییع پیکر شهید سلیمانی و یارانش در سال ۹۸ تبدیل به یک اتفاق تاریخی شد تا جایی که رسانه‌ها و چهره‌های مطرح خارجی انگشت به دهان ماندند. خانه مستند انقلاب اسلامی این اتفاق تاریخی را دستمایه ساخت مستندی به نام «خورشید روز سیزدهم» به کارگردانی مصطفی شریفی کرده که زوایای دیده نشده این مراسم باشکوه را به تصویر کشیده است. این اثر مستند دوشنبه ۱۲ دی ساعت ۱۸:۱۵ از شبکه سه پخش شد.
انتشار آرشیو
علاوه بر این، سازمان اوج آرشیو محتوایی خود درباره شهدای مقاومت از جمله شهیدان سلیمانی و ابومهدی مهندس را به صورت رایگان در اختیار هنرمندان، نهادها و گروه‌های مردمی سراسر کشور قرار داده است تا با استفاده از آن بتوانند در حوزه جهاد تبیین گام بردارند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.