تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر : 8653

روایتی درباره توقیف نفتکش/برگزاری مراسم ۱۳ آبان/توصیه‌ای به تیم مذاکره کننده

روایتی درباره توقیف نفتکش/برگزاری مراسم ۱۳ آبان/توصیه‌ای به تیم مذاکره کننده

به گزارش ایسنا، تحلیل یک کارشناس مسایل بین‌الملل درباره محتوای مذاکرات برای احیای برجام و رویکرد آمریکا در این زمینه از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در بخشی از تحلیل خود در توصیه ای به تیم مذاکره کننده گفت: باید در نظر بگیریم که اگر طرف آمریکایی برای استفاده از مکانیسم ماشه به

به گزارش ایسنا، تحلیل یک کارشناس مسایل بین‌الملل درباره محتوای مذاکرات برای احیای برجام و رویکرد آمریکا در این زمینه از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در بخشی از تحلیل خود در توصیه ای به تیم مذاکره کننده گفت: باید در نظر بگیریم که اگر طرف آمریکایی برای استفاده از مکانیسم ماشه به برجام برگردد، خطرناک است.

در همین رابطه ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود مدعی شد که ایالات متحده اهرم‌های فشار بسیار خوبی، نه فقط خودش بلکه با همکاری متحدان و شرکایش در منطقه، در مقابل ایران در اختیار دارد. برخی از این اهرم‌ها شناخته شده هستند و برخی هم در توافق هسته‌ای برجام گنجانده شده‌اند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده‌خواهی‌ها می‌ایستیم

بازرسی‌های آژانس از ایران، تضعیف شده است

فرانسه بازی «پلیس بد» را خیلی زود آغاز کرد

اظهارات نفتالی بنت علیه «ایرانِ هسته‌ای»

به پیشبرد مذاکرات احیای توافق هسته ای کمک می کنیم

مذاکره فرسایشی را نمی‌پذیریم

***

از دیگر موضوعات مهم خبری این روزها، اقدام نیروی دریایی سپاه پاسداران در توقیف و بازگرداندن نفت‌کش حامل نفت صادراتی ایران بود که مدتی قبل توسط آمریکا در دریای عمان مصادره شده بود. این خبر بازتاب گسترده‌ای هم در رسانه‌ها و مطبوعات خارجی داشت.

در همین رابطه روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به اظهارات مقامات ایرانی و آمریکایی و گزارش‌های رسانه‌ها درباره توقیف نفت‌کشی توسط سپاه پاسداران پرداخت که حامل نفت صادراتی ایران بود و پیش‌تر توسط نیروی دریایی آمریکا در دریای عمان مصادره شده بود.

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم موضوع توقیف یک نفتکش توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران که حامل سوخت صادراتی ایران بود را رد کرد و گفت: من ادعاهای ایرانی ها را شنیده ام، مطلقا و کاملا غلط و کذب هستند. این یک ادعای ساختگی است. 

همچنین صفحه توییتر پایگاه خبری عرب نیوز در پی ادعای خبرگزاری آسوشتیدپرس به نقل از دو مقام بی نام آمریکایی مبنی بر این‌که ایران در ماه گذشته میلادی یک نفتکش با پرچم ویتنام را توقیف کرده است، نوشت: وزارت امور خارجه ویتنام می گوید درباره نفتکش توقیف شده با ایران در حال مذاکره است.

در مراسم سیزده آبان امسال هم سردار سرلشکر حسین سلامی تاکید کرد: به همه می گوییم در مورد ایران محاسبات خود را اصلاح کنند و قدرت این ملت و عظمت آن را به رسمیت بشناسند. ما گفته ایم لنگرگاه امنیت منطقه هستیم. به همسایگان هم می گوییم نیازی نیست برای برقراری امنیت از کسانی کمک بگیرید که در تامین امنیت خود ناتوان هستند؛ تکیه کردن به تکیه گاه نامطمئن باعث سقوط می شود، هرگز به ستون های نامطمئن تکیه نکرده و از کنار دیوارهای ترک خورده عبور نکنید. امنیت منطقه برقرار است و این را همگان دیده اند، ما ادامه می دهیم.

اخبار دیگر مرتبط با سالروز ۱۳ آبان را در لینک های زیر بخوانید.

قطعنامه پایانی مراسم ۱۳ آبان ۱۴۰۰

حاشیه‌نگاری خبرنگار ایسنا از مراسم سیزده آبان۱۴۰۰

تقدیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از ملت استکبارستیز ایران

خاطره تحقیر آمریکا را این‌بار در خلیج فارس زنده کردیم

تسخیر لانه جاسوسی حرکتی علیه نظام سلطه بود

در حالی به استقبال ۱۳ آبان می‌رویم که آمریکا بیش از گذشته در حال افول است

۱۳ آبان، معادلات منطقه‏ ای و جهانی را دگرگون کرد

۱۳ آبان نماد هوشیاری جوانان در مقابل استکبار است

امید داریم دولت جوان و انقلابی، راه شهیدان ۱۳ آبان را در پیش گیرد

در برابر آمریکا، موضع اقتدار را حفظ کرده‌ایم

***

اظهارات وزیر خارجه آذربایجان درباره روابط این کشور با ایران هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

جیحون بایراموف گفته است که در طی هفته‌های اخیر خبرهایی مثبت از ایران رسیده است و باکو از این پیام‌ها استقبال می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان هم با بیان اینکه “روابط تهران و باکو در مسیر مثبت همسایگی تداوم دارد”، گفت: ممکن است در برخی موضوعات تفاوت دیدگاه وجود داشته باشد، اما مهم آن است که در دو طرف اراده جدی برای عبور از موانع وجود دارد.

همچنین در پی ابتلای حسین امیرعبداللهیان به کرونا، وزرای امور خارجه عراق و سوریه در تماس های تلفنی و وزرای امور خارجه چین، کویت و اردن و تعدادی از سفرای مقیم در جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای ضمن احوالپرسی، برای او سلامتی و بهبودی کامل مسالت کرده‌اند.

گزارش ایسنا از مهم‌ترین اخبار حقوقی و قضایی در هفته‌ گذشته هم از پرمخاطب ها بود.

بر اساس این گزارش، طی حکمی از سوی رئیس قوه قضاییه، ذبیح‌الله خداییان به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور و حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان شاهرضایی را به ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور منصوب شدند.

علی القاصی‌مهر دادستان تهران هم در ارتباط با پرونده یکی از بانک‌ها، گفت: این بانک از طریق ادغام با موسسه مالی و اعتباری و چند شرکت تعاونی اعتباری دیگر تشکیل شده است که در اموال انتقالی از جانب شرکت‌های تعاونی اعتباری به بانک از طریق ارزیابی غیرواقعی املاک، تضییع گسترده حقوق بانک صورت گرفته است. دو نفر از مدیران سابق این بانک در حال حاضر بازداشت هستند و در ارزیابی فقط ۶ فقره پلاک ثبتی، رقمی بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال ارزیابی غیرواقعی صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.