تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 14217

رهبر اپوزیسیون بلاروس: لوکاشنکو کنترل کشور را به کرملین سپرده است

رهبر اپوزیسیون بلاروس: لوکاشنکو کنترل کشور را به کرملین سپرده است

به گزارش ایسنا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس درخصوص اینکه “نیروهای کشورش در حال انجام عملیات در اوکراین هستند” و یا اینکه در حمله روسیه به اوکراین “قصد و برنامه‌ای مبنی بر شرکت در جنگ و حمایت از طرف روسی” را دارد، رد می‌کند. اما «سوتلانا تیخانوفسکایا»، رهبر اپوزیسیون در تبعید بلاروس در مصاحبه‌ای با

به گزارش ایسنا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس درخصوص اینکه “نیروهای کشورش در حال انجام عملیات در اوکراین هستند” و یا اینکه در حمله روسیه به اوکراین “قصد و برنامه‌ای مبنی بر شرکت در جنگ و حمایت از طرف روسی” را دارد، رد می‌کند.

اما «سوتلانا تیخانوفسکایا»، رهبر اپوزیسیون در تبعید بلاروس در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین گفت که ارتش بلاروس در حال حاضر به طور “غیرمستقیم” تحت کنترل کرملین است.

این رهبر اپوزیسیون بلاروس عنوان داشت: به نظر می‌رسد که لوکاشنکو ارتش ما (بلاروس) را دیگر کنترل نمی‌کند، تنها چیزی که او کنترل می‌کند، “سرکوب” علیه مردم بلاروس است. ما شاهد نشانه‌هایی از “اشغال نظامی بلاروس” هستیم.

یک جلسه دفاعی آمریکا هفته پیش درخصوص اینکه “استقرار نیروهای بلاروسی در داخل اوکراین می‌تواند قریب‌الوقوع باشد”، ترس و وحشت را برانگیخت؛ اقدامی که خود می‌تواند به شدت‌گیری و افزایش جنگ کنونی کمک کند. همچنین، تصاویری درخصوص افزایش نیروهای نظامی بلاروس در نزدیکی مرز اوکراین در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

سوتلانا تیخانوفسکایا گفت که هدف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه  این است که “دست‌های سربازان بلاروسی را به خون آغشته” و “رژیم لوکاشنکو” را به جنگ وصل کند و این کشور را به یک “هم‌دست” تبدیل کند. وی از نیروهای بلاروسی می‌خواهد که از جنگ در اوکراین پرهیز کنند و از “دستورات جنایتکارانه” پیروی نکنند.

تیخانوفسکایا اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا نیروهای بلاروسی را از شرکت در جنگ منصرف کنیم. ما با مادران سربازان در حال گفت‌وگو هستیم تا مانع فرزندان خود شوند و اجازه ندهند آن‌ها به جنگ بروند.

وی افزود: اگر پوتین فردا بخواهد کنترل تمام بلاروس را بگیرد، قادر است این کار را انجام دهد. از آن‌جایی که پوتین می‌خواهد، فعالیت‌های سیاسی به سربازها و نیروهای روسی این اجازه را می‌دهد که از خاک بلاروس استفاده کنند. لوکاشنکو عروسک خیمه شب بازی است و پوتین از طریق او بلاروس را کنترل می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.