تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
کد خبر : 5047

رشد ۱۰ درصدی اختلالات روانی در طول پاندمی کرونا در آمریکا

رشد ۱۰ درصدی اختلالات روانی در طول پاندمی کرونا در آمریکا

به گزارش ایسنا، داده های یک مطالعه جدید که در مجله Lancet Regional Health-Americas منتشر شده، نشان دهنده افزایش نارضایتی روانی، افسردگی و اضطراب در مردان و زنان در طول پاندمی کرونا بوده است. در این مطالعه از داده های ۲۳۵۹ بزرگسال استفاده شده و محققان دو دوره زمانی مختلف که شامل سال ۲۰۱۸ و از ژوئیه

به گزارش ایسنا، داده های یک مطالعه جدید که در مجله Lancet Regional Health-Americas منتشر شده، نشان دهنده افزایش نارضایتی روانی، افسردگی و اضطراب در مردان و زنان در طول پاندمی کرونا بوده است.

در این مطالعه از داده های ۲۳۵۹ بزرگسال استفاده شده و محققان دو دوره زمانی مختلف که شامل سال ۲۰۱۸ و از ژوئیه تا سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی بوده را برای مشخص کردن سطوح پریشانی روانی افراد مورد مقایسه قرار دادند.

آنها دریافتند ۴۲ درصد از افراد در این مطالعه گزارش کرده اند که در سال ۲۰۲۰ میلادی دچار برخی ناراحتی های روانی خفیف در طول پاندمی کووید۱۹ شده اند و این در حالی است که این آمار در سال ۲۰۱۸ تنها ۳۲ درصد بوده است.

محققان همچنین دریافتند که در طول این بیماری همه گیر، زنان بیشتر از مردان از مشکلات روانی خودشان به ویژه “اضطراب” خبر داده اند.

به گفته محققان، سطوح بالاتری از عوامل تنش زای شغلی/زندگی با بروز افسردگی برای زنان و اضطراب برای مردان همراه بوده و این در حالی است که سطوح بالای تنش های مالی با افسردگی در مردان، ارتباط بیشتری داشته است.

این محققان در ادامه خاطر نشان کردند که یافته های آنها بر نیاز به ارزیابی منظم سلامت روان توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی تأکید می کند.

دکتر آلفی برلند نوبل، روانشناس در این خصوص گفت: مدیتیشن آگاهانه می تواند به افرادی که استرس دارند کمک کند.

تکنیکی که او توصیه کرد شامل استفاده از حواس پنج گانه برای شناسایی چیزهایی است که می توانید ببینید، بشنوید، بچشید، ببویید، لمس کنید و سپس هر آنچه را که برای آن سپاسگزار هستید، با حواس خود درک کنید.

وی در ادامه افزود: همچنین مهم است که قبل از به وجود آمدن احساس ناراحتی مانند اضطراب و افسردگی، افراد به فعالیتهایی مشغول شوند که از آنها لذت می برند و زمانی را نیز به منظور رسیدگی به خود از جمله پیاده روی با یک دوست، دیدن فیلم مورد علاقه و.‌.. در برنامه روزانه خود اختصاص دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان ان، این روانشناس خاطر نشان کرد که اگر کسی با مشکلات روانی خود دست و پنجه نرم می کند و نمی تواند آن ها را با انجام تکنیک های ساده مدیریت کند، بهتر است که از یک روانشناس یا مشاور در این زمینه کمک تخصصی دریافت کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.