تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر : 32945

رسانه‌های صهیونیست: در خاورمیانه تنها رها شدیم

رسانه‌های صهیونیست: در خاورمیانه تنها رها شدیم

به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که در سایه نزدیک شدن روابط ایران و عربستان و ایران و امارات، رژیم صهیونیستی در جبهه مقابله با ایران تنها رها شده است. این رسانه ها اعلام کردند که ایران امروز و بعد از هفت سال سفارت خود در رباض را بازگشایی

به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که در سایه نزدیک شدن روابط ایران و عربستان و ایران و امارات، رژیم صهیونیستی در جبهه مقابله با ایران تنها رها شده است.
این رسانه ها اعلام کردند که ایران امروز و بعد از هفت سال سفارت خود در رباض را بازگشایی خواهد کرد، امارات نیز در آستانه پیوستن به یک ائتلاف دریایی جدید به رهبری ایران است و این نزدیکی روابط هشدارهای مهمی می دهد مبنی بر اینکه نقشه خاورمیانه در حال تغییر است.
در این گزارش آمده است که عربستان همچنین میزان تولید نفت خود را کاهش داد که این امر منجر به بالا رفتن قیمت نفت در بازارهای آمریکا و غرب و همچنین ایجاد تورم در این کشورها شد. امارات نیز که پیش از این متولی توافقات ابراهیم بود، گام به گام در حال دور شدن از آمریکا و اعلام علنی خارج شدن از ائتلاف دریایی به رهبری واشنگتن در خلیج(فارس) است.
رسانه های صهیونیستی در ادامه تاکید کردند: مصر که به عنوان اولین کشور امضا کننده توافق صلح با اسرائیل است، گفت‌وگوها با ایران را آغاز کرده و روابط دو کشور درحال بهبودی است.
این رسانه ها درخصوص موضع هسته ای ایران نیز با اشاره به گزارشات اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کردند که در جبهه دیگر نیز اسرائیل در مقابله با ایران تنها مانده است.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اخیرا در خصوص بازگشایی سفارتخانه، سرکنسولگری و نمایندگی کشورمان در سازمان همکاری اسلامی در عربستان سعودی، اظهار داشت: در تکمیل روند اجرای توافقات دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دو کشور، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و نمایندکی دائم ایران نزد سازمان همکاری اسلامی طی روزهای سه شنبه ۱۶ خرداد و چهارشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۲ به صورت رسمی بازگشایی خواهند شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده قبل از عزیمت حجاج ایرانی فعالیت عملی خود را در جهت تسهیل امور حجاج بیت‌الله الحرام آغاز کرده و اکنون نمایندگی‌های مذکور با حضور مسئولان وزارت امور خارجه دو کشور رسما بازگشایی می‌شوند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.