تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر : 2581

رایزنی قطر و عراق درباره تحولات منطقه

رایزنی قطر و عراق درباره تحولات منطقه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری قطری «قنا»، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در جریان دیدار با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق که در حال حاضر در دوحه حضور دارد، در خصوص همکاری دوجانبه و راه‌های توسعه آن در تمامی زمینه‌ها و همچنین مسائل منطقه‌ای و آخرین تحولات منطقه‌ به

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری قطری «قنا»، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در جریان دیدار با قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق که در حال حاضر در دوحه حضور دارد، در خصوص همکاری دوجانبه و راه‌های توسعه آن در تمامی زمینه‌ها و همچنین مسائل منطقه‌ای و آخرین تحولات منطقه‌ به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزیر خارجه قطر و مشاور امنیت ملی عراق در جریان این نشست بر لزوم تقویت مکانیزم گفت‌وگوی منطقه‌ای که امنیت و ثبات را در منطقه برقرار می‌کند و همچنین همگرایی دیدگاه‌ها و ضرورت یکپارچگی تلاش‌ها تاکید کردند.

قاسم الاعرجی روز شنبه وارد دوحه شد.

الاعرجی در جریان این سفر نامه‌ای از سوی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق برای حضور در نشست سران در بغداد را به تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر تحویل خواهد داد.

دولت عراق پیشتر از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، نواف الاحمد الصباح، امیر کویت و سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی برای حضور در نشست سران کشورهای همجوار عراق دعوت به عمل آورد.

بغداد اواخر اوت جاری میزبان کنفرانسی بین‌المللی با حضور سران کشورهای ترکیه، ایران، مصر، اردن، کویت و عربستان و نیز رئیس جمهور فرانسه خواهد بود.

همچنین دولت عراق در تلاش برای حضور سوریه در این نشست است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.