تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر : 10472

رایزنی‌ ایران با فیا و کلوپ‌های عربستان و امارات در پاریس

رایزنی‌ ایران با فیا و کلوپ‌های عربستان و امارات در پاریس

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران،  محمدحسین صوفی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ که با دعوت رسمی ژان تاد ـ رییس فیا (فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی) به پاریس سفر کرده، به عنوان یکی از اعضای جدید این شورای جهانی در اجلاس فیا حضور دارد. صوفی

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران،  محمدحسین صوفی ـ مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ـ که با دعوت رسمی ژان تاد ـ رییس فیا (فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی) به پاریس سفر کرده، به عنوان یکی از اعضای جدید این شورای جهانی در اجلاس فیا حضور دارد.

صوفی همچنین با رییس فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA)، رییس کلوپ اتومبیلرانی و جهانگردی امارات و رییس کلوپ اتومبیلرانی و جهانگردی عربستان سعودی با رویکرد آغاز و تقویت همکاری‌های مشترک دیدار کرد. گفت‌وگو با رؤسای کلوپ‌های دیگر کشورها، به ویژه همسایه‌های ایران از دیگر اهداف این سفر اعلام شده است که در راستای توسعه روابط بین‌المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران انجام می‌شود.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی همچنین در سفر به پاریس با برخی متقاضیان تأسیس دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج از کشو دیدار و تبادل نظر خواهد کرد. این دفاتر از سال ۱۳۹۴ با حکم ماموریتی معاونت گردشگری در تعدادی از کشورها راه‌اندازی شدند که در سال ۱۳۹۸ با مخالفت معاون گردشگری وقت، ادامه فعالیت تمام این دفاتر متوقف شد تا شیوه‌نامه و دستورالعمل آن‌ها اصلاح شود که توقف فعالیت دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری تا امروز بدون هیچ جایگزینی ادامه داشته است.

رایزنی‌ ایران با فیا و کلوپ‌های عربستان و امارات در پاریس

پیگیری اجرای طرح‌ صدور کارنه دوپاساژ (جواز وورد خودرو به کشورها) ‌ الکترونیکی که به تدریج در سطح جهان عملیاتی شده و قرار است در ماه‌های آینده تمام‌ کلوپ‌ها فقط از طریق آن اقدام به صدور ‌کارنه برای متقاضیان کنند، از دیگر محورهای مهم مجموع عمومی سالانه فیا خواهد بود.

این اجلاس فرصت مغتنمی فراهم می‌کند تا مدیران کلوپ‌ها و کانون‌های اتومبیلرانی و جهانگردی سراسر جهان علاوه‌بر شرکت در برنامه‌های تنظیم‌شده، با مدیران فیا و همتایان خود ملاقات و برای همکاری‌های مشترک و تعامل بیشتر رایزنی و مذاکره کنند.

مجمع عمومی سالانه فیا، مجمع عمومی فوق‌العاده منطقه ۱ فیا، جلسه عمومی سالیانه بنیاد فیا و مجمع عمومی اتحادیه بین‌المللی جهانگردی، انجمن مزایای عضویت، انجمن خدمات سفر و انتخابات رییس فیا از جمله رویدادهای پیش‌بینی‌شده در این دوره از اجلاس است. همچنین در زمان برگزاری اجلاس، شورای گمرکی فیا نیز تشکیل خواهد شد.

اجلاس مجمع عمومی سالانه فیا ۲۰۲۱ که امسال از روز دوشنبه ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۰ در شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه و مقر فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی آغاز شده است، به مدت پنج روز ادامه دارد.

کلوپ اتومبیلرانی و جهانگردی ایران در سال ۱۳۱۴  تأسیس شد و ۳ سال پس از آن، به عنوان چهارمین مؤسسه رسمی کشور به ثبت رسید و به عضویت نهادها و سازمان‌های بین‌المللی، همچون فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) و اتحادیه بین‌المللی جهانگردی (AIT) درآمد.  این کلوپ پس از انقلاب فعالیت خود را در زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ادامه داد. در دهه ۸۰ برخی از مسؤلیت‌ها و وظایف این کانون تغییر کرد و هم‌اکنون در زمینه‌ صدور اسناد و مدارک بین‌المللی رانندگی و خودرو، نامداد خودرو، برگزاری انواع مسابقات اتومبیلرانی، رالی، برپایی نمایشگاه، کمپینگ و فعالیت در زمینه توسعه فرهنگ اتومبیلرانی ایمن مسؤولیت دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.