تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر : 28429

راهیابی نمایش «شیخ» به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

راهیابی نمایش «شیخ» به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان با اعلام این خبر گفت: نمایش «شیخ» روز یکشنبه نهم بهمن ماه جاری در تالار سنگلج تهران در دو سانس ۱۷ و ۲۰ به روی صحنه می رود. سواعدی اظهار کرد: این داستان در دوران تسلط شیخ خزعل از ایادی انگلیس و قدرت

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول واحد نمایش حوزه هنری انقلاب اسلامی آبادان با اعلام این خبر گفت: نمایش «شیخ» روز یکشنبه نهم بهمن ماه جاری در تالار سنگلج تهران در دو سانس ۱۷ و ۲۰ به روی صحنه می رود.
سواعدی اظهار کرد: این داستان در دوران تسلط شیخ خزعل از ایادی انگلیس و قدرت گرفتن رضا قلدر در مقام وزیر جنگ احمد شاه قاجار اتفاق می افتد.
نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی افزود: به تصویر کشیدن دوران مهم و حیاتی معاصر خوزستان می تواند راهگشای اعتلای هنر نمایش و ایجاد ارتباط با مخاطب باشد.
وی با بیان اینکه باید در این دوران حساس به تاریخ و مردم این خطه زرخیز توجه و اهتمام بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: تاریخ و اتفاقات مهم خوزستان می تواند ایده‌ها و طرح‌های خوبی را برای هنر تئاتر و نویسندگان بومی و جوان این استان باشد.
سواعدی با اعلام اسامی بازیگران نمایش شیخ اضافه کرد: مهدی گازری، رزا ایرانمنش، داود رجبی زاده، الهه مجدمی، مهدی شاغولی، مهدی کرنافی زاده، علی عباس فرد و امید وفادار به ایفای نقش می پردازند.
وی به دیگر عوامل پشت صحنه این اثر نمایشی اشاره کرد و ادامه داد: نور: احمد مزرعاوی، منشی صحنه: مرضیه محمدی، ساخت دکور: محمود هاشمیان، افکت و صدا: حمید سواعدی، موسیقی: علی ثانی، راوی: لیلا دژآگاه طراح پوستر و آفیش: زینب صاحبدل. روابط عمومی: احمد بن رشیدی هستند.
به گزارش مهر، چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی با میزبانی از ۱۱۳ اثر در بخش‌های رادیوتئاتر، مسابقه بزرگ صحنه‌ای، مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه تئاتر بین‌الملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، بخش پژوهش و مسابقه بخش مرور در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.