تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر : 27882

راه‌اندازی لیگ زیر ۱۳ و ۱۵ سال فوتبال در بوشهر

راه‌اندازی لیگ زیر ۱۳ و ۱۵ سال فوتبال در بوشهر

حسین مرادی دوشنبه ۱۹ دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه فوتبال پایه و شناسایی استعدادها در دستور کار قرار دارد و برگزاری منظم رقابت‌های پایه استان در فصل جاری در رده‌های مختلف که با حضور پرتلاش باشگاه‌ها در مسابقات شاهد رقابت‌هایی فشرده و پرهیجانی بودیم و خوشبختانه تمامی رقابت‌های استان برابر تقویمی که از

حسین مرادی دوشنبه ۱۹ دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه فوتبال پایه و شناسایی استعدادها در دستور کار قرار دارد و برگزاری منظم رقابت‌های پایه استان در فصل جاری در رده‌های مختلف که با حضور پرتلاش باشگاه‌ها در مسابقات شاهد رقابت‌هایی فشرده و پرهیجانی بودیم و خوشبختانه تمامی رقابت‌های استان برابر تقویمی که از اول تیر ماه ابلاغ شده بود با کمترین تغییر برگزار شده است.

وی به اقدامات جدید در فصل جاری اشاره کردو گفت: با برنامه ریزی واحد اجرایی مسابقات برای اولین بار در رده‌های زیر ۱۳ سال و زیر ۱۵ سال (نونهالان) لیگ استان برگزار شد و در رده‌های زیر ۱۱ و زیر ۱۲ نیز با برنامه ریزی کمیته جوان رقابت‌هایی بصورت منطقه‌ای و چند مرحله برگزار و در نهایت قهرمان رقابت‌ها مشخص شد.

دبیر هیات فوتبال استان بوشهر توضیح داد: در مجموع ۹۲ تیم از ابتدای سال تاکنون در رقابت‌های استانی حضور داشته اند که در رقابت‌های زیر ۱۱ و زیر ۱۲ سال مجموعا ۴۸ تیم حضور داشتند و در نهایت در هر دو رده تیم ستارگان جنوب بوشهر به مقام قهرمانی رسید و رده زیر ۱۳، نونهالان، نوجوانان و جوانان در مجموع ۴۴ تیم حضور داشتند و در مجموع ۱۹۰ مسابقه برگزار شد که در نهایت و به ترتیب تیم‌های پارس دشتستان، ابوذرکنگان، کهکشان گستر بوشهر و فجر صبا بوشهر مقام اول رقابت‌ها را به دست آوردند.

مرادی تاکید کرد: از فصل گذشته باشگاه‌های لیگ استان ملزم به داشتن حداقل تیم تیم پایه شدند و با تشکر از باشگاه‌هایی که در اکثر رده‌های سنی فعال بودند شایسته است بقیه باشگاه‌ها نیز در زمینه فعالیت رده‌های پایه‌ای تلاش و فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: رقابت‌های لیگ برتر نوجوانان و جوانان استان نیز برگزار شد و در ادامه نیز رقابت‌های زیرگروه و لیگ یک استان در رده‌های مختلف سنی در دستور کار قرار دارد.

دبیر هیات فوتبال استان بوشهر تصریح کرد: پوشش خبری متنوع و مناسب مسابقات، کنفرانس‌های خبری بعد از بازی مربیان و بازیکنان از اقدامات دیگر رقابت‌ها بود که به صورت منظم انجام شد.

مرادی با اشاره به حضور فعال تیم‌های استان در رقابت‌های کشور گفت: هم اکنون ۶ تیم از استان در رقابت‌های لیگ برتر رده‌های پایه ۲ تیم در لیگ دسته یک، ۳ تیم در مرحله نهایی لیگ مناطق کشور و ۵ تیم در مرحله اول رقابت‌های لیگ مناطق حضور دارند که امیدواریم با برنامه ریزی بهتر و حمایت‌های بیشتر تعداد این تیم‌ها در قابت‌های کشوری بیشتر شود.

وی توضیح داد: هم اکنون بازیکنان هم استانی ادیب زارعی در تیم ملی جوانان و سید محمد حسینی در تیم ملی نونهالان عضویت دارند که امید داریم این روند حضور استعدادهای استان در تیم‌های ملی پایه تداوم بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.