تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر : 27958

رئیس فدراسیون ووشو : صالحی‌امیری علیه منافع ملی اقدام کرد!

رئیس فدراسیون ووشو : صالحی‌امیری علیه منافع ملی اقدام کرد!

به گزارش ایسنا، صبح امروز (چهارشنبه) ۲۱ دی ۱۴۰۱ نشست خبری امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشوی ایران به میزبانی آکادمی ملی ووشو برگزار شد که او در جریان این نشست گفت: متاسفانه در نیمه مرداد بود که آقای صالحی‌امیری مکاتبه‌ای را با فدراسیون جهانی ووشو انجام دادند و خطاب به آقای «گو ژانگ ونگ» رییس

به گزارش ایسنا، صبح امروز (چهارشنبه) ۲۱ دی ۱۴۰۱ نشست خبری امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشوی ایران به میزبانی آکادمی ملی ووشو برگزار شد که او در جریان این نشست گفت: متاسفانه در نیمه مرداد بود که آقای صالحی‌امیری مکاتبه‌ای را با فدراسیون جهانی ووشو انجام دادند و خطاب به آقای «گو ژانگ ونگ» رییس فدراسیون جهانی ووشو، مطالبی را مطرح کردند که من فکر می‌کنم تاکنون و در این سال‌ها که در ورزش بودم نشنیده بودم.

او ادامه داد: اینکه یک مسئولی در مقام رسمی اتهاماتی را علیه منافع ملی مطرح کند که واقعیت هم ندارد و آبروی یک رشته مدال آور را به بازی بگیرد چیز بسیار نادری است‌. ایشان حتی به قدری عجله داشتند که برای ارسال نامه شب پنج‌شنبه اقدام کرده‌اند و اسم بنده را هم اشتباه نوشته‌اند. حداقل به من نگفته‌اند که املای صحیح اسمم را برایشان بفرستم.

رئیس فدراسیون ووشو گفت: البته نکته مهم واکنش فدراسیون جهانی ووشو به این اقدام غیرحرفه‌ای بود که به نوعی اقدام علیه منافع ایران بود و از نظر من در هیچ جایگاهی درست نیست. من همیشه در اخبار دیده‌ام که می‌گویند چرا از داخل کشور مطالبی را به فدراسیون‌های جهانی اعلام می‌کنید که علیه خودمان است. واقعا اتفاق عجیبی بود. جالب این است که حتی به قدری این نامه را غیر رسمی دانسته بودند که خود رئیس فدراسیون جهانی پاسخ نداده بود و پاسخ نامه صالحی‌امیری را دبیر کل فدراسیون جهانی می‌دهد که در جای خود نکته جالبی است.

صدیقی در ادامه انتقادات خود از رئیس سابق کمیته ملی المپیک ایران، گفت: به قدری نامه غیر واقع بود که حتی در سربرگ رسمی هم ارسال نکرده‌اند. در پاسخ نامه صالحی‌امیری، دبیر فدراسیون جهانی اعلام می‌کند که برای ما سوال است چطور نامه شما هیچ مهر و سر برگ رسمی ندارد. از کجا بدانیم این نامه اصلا اصالت دارد یا خیر؟ همچنین می‌گویند اگر مطلبی دارید به صورت مستند برای ما ارسال کنید که البته سندی نداشته‌اند.

او افزود: پس از این اتفاقات هم می‌گویند دکتر مهدی علی‌نژاد به عنوان نماینده فدراسیون جهانی در ایران است و او را مطلع کنید.

صدیقی در پاسخ به این سوال که چرا در زمان روی کار بودن صالحی‌امیری این صحبت‌ها را مطرح نکرد؟ توضیح داد: موضوع مهمی بود، اما بازی‌های کشورهای اسلامی را پیش رو داشتیم و سعی کردیم با سکوت خود آرامش را برای کاروان ایران حفظ کنیم. ضمن اینکه انتخابات کمیته پیش رو بود و سعی داشتیم فضای مناسب برای برگزاری مجمع فراهم باشد. انتخابات کمیته هم بسیار نزدیک بود که این انتخابات نشان داد ورزش ایران جای دموکراسی است.

او همچنین گفت: الان آقای خسروی‌وفا و تیمشان کارهای کمیته ملی المپیک را خیلی خوب پیش می‌برند و از فدراسیون‌ها حمایت می‌کنند. روی بازی‌های آسیایی تمرکز دارند که اتفاق خوبی است.

صدیقی در پاسخ به این سوال که اتهامات مطرح شده چه مواردی بود؟ توضیح داد: اعلام کرده بودند که بنده یک باندی را در ایران ایجاد کرده‌ام و اخبار نادرست انتشار داده‌ایم. گفته بودند مقامات علیه بنده حکم داده‌اند اما در نهایت هم مشخص شد که درست نیست. عقل سلیمی به نام پولادگر در وزارت ورزش وجود داشت و با دقت این موضوعات را مد نظر قرار داد تا مسئله برطرف شد.

او درباره برنامه فدراسیون ووشو برای حضور در بازی‌های آسیایی نیز گفت: در بازی‌های آسیایی تمام وزن‌های ساندا را نداریم، ۴ سانداکار مرد و ۲ زن اعزام می‌شوند. فدراسیون تصمیم دارد ملی پوشان بازی‌های آسیایی را با تکمیل ترکیب به قهرمانی جهان هم اعزام کند. متاسفانه بخاطر کرونا یکی دو سال مسابقات نداشتیم و این بازی‌های آسیایی آمادگی خوبی به ملی پوشان ما برای حضور در قهرمانی جهان می‌دهد. دو رویداد اصلی ما این‌ها هستند، اما محوریت اصلی ما بازی‌های آسیایی است.

صدیقی درباره دلایل تغییرات متعدد در سمت دبیری فدراسیون نیز گفت: یک سازمان موفق سازمانی است که برای پیشبرد برنامه‌ها و اهدافش، تغییرات مناسبی در راستای منافع کشور بدهد. بعضا سوال می‌کنند چرا تعداد دبیرهای ما در این چند وقت زیاد بود، اما همه این بزرگواران برای ما عزیز هستند و فقط مجبور شدیم تغییرات ایجاد کنیم. آقای «بهره‌من» با توجه به سمتی که در سازمان ورزش شهرداری تهران گرفتند نمی‌شد همزمان با او فعالیت کنیم. اکنون ایشان خداحافظی کرده و آقای ملکی که شناخت خوبی هم از ووشو دارد با ما همکاری می‌کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا مدال تاریخی کیانی در ووشوی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، در بازی‌های آسیایی پیش رو هم تکرار می‌شود؟ توضیح داد: رقابت‌های تالو بسیار سخت و پیچیده است. ما رقابت سختی در چین خواهیم داشت چون دوست ندارند حتی یک مدال را از دست بدهند. تمام تلاش خود را خواهیم کرد و امیدواریم خانم کیانی باز هم بتوانند موفقیت قبل را تکرار کنند و حتی مدال‌های بیشتری هم کسب کنند. خانم کیانی تمریناتشان را پیگیری می‌کنند و امیدواریم همه دختران ما موفق شوند.

او درباره آخرین تصمیم فدراسیون برای کادرفنی تیم‌های ملی نیز گفت: شکل نهایی کادرفنی‌ها را به زودی اعلام خواهیم کرد و شاید اوایل سال ۱۴۰۲ این اتفاق بیفتد. شاید بعضی دیگر از دوستان به این جمع اضافه شوند.

رئیس فدراسیون ووشو درباره امضا یا عدم امضای تفاهم‌نامه بودجه این فدراسیون با وزارت ورزش نیز گفت: هنوز تفاهمنامه مالی بین وزارت و فدراسیون ما امضا نشده و بنده پیگیر هستم تا رخ دهد. اعتبارات خوبی به ما تخصیص نداده‌اند و تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد از اعتبارات را دریافت کردیم و با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده سال گذشته که ۸ و نیم میلیارد تومان بود، با شرایط فعلی پیش بینی من این است که حداقل باید این مبلغ ۳۰ درصد افزایش یابد. ضمن اینکه ما سال خوبی را پشت سر گذاشتیم. از محل تبصره ۱۴ قرار بود ۵ میلیارد دریافت کنیم که دریافتی نداشته‌ایم. امیدواریم هر چه زودتر تفاهمنامه امضا شود و مبلغی که در نظر می‌گیرند در شان خانواده ووشو باشد. سال سختی را پیش رو داریم و نیاز هست فدراسیون ووشو منابع مالی کافی داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا امکان استفاده از مربیان خارجی وجود دارد؟ تصریح کرد: در رشته ورزشی ووشو از مربیان ملی استفاده می‌کنیم چون ووشوی ایران الان قطب جهان است و نتایج درخشان هم نشان دهنده همین موضوع است. اما دوره‌های آموزش لازم توسط مدرسین خارجی برگزار خواهد شد. فدراسیون ووشوی ایران و انجمن ووشوی چین نیز تفاهمنامه دارند که یکی از بندهای آن استفاده از ظرفیت‌های دو کشور به صورت متقابل است.

او همچنین در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا بحث توسعه آکادمی ووشو مراحل خود را طی می‌کند؟ توضیح داد: از روز اولی که آمدم پیگیر هستم چون ما با محدودیت فضا در آکادمی ووشو مواجه هستیم. یکی از اهداف اصلی ما توسعه آکادمی بود که رایزنی کرده‌ایم و زمینی در ضلع شرقی به فدراسیون داده‌اند تا سالن را بزرگتر کنیم. ما آن زمان تامین اعتباری هم پیش بینی کردیم اما سال گذشته تا پایان سال جزو فدراسیون‌هایی بودیم که حدودا ۶۱ تا ۶۳ درصد اعتبار ما را دادند و بعد از آن هم اردوها شروع شد و اندوخته‌ای هم که برای این موضوع کنار گذاشته بودیم هزینه سفرها کردیم. هنوز اعتبارات را دریافت نکرده و فعلا بلاتکلیف هستیم. باید هرچه سریع‌تر این اتفاق رخ دهد. این سالن ما واقعا سالن تمرین است و سالن مسابقاتی نیست. متاسفانه در استان تهران که همه فکر می‌کنند جزو شهرهای پر امکانات هست خانه ووشویی به جز اینجا نداریم.

رئیس فدراسیون ووشو در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به نتایج کسب شده توسط ورزشکاران این فدراسیون در سال جاری، گفت: در این 10 ماه اتفاقات بسیار خوبی رخ داد و زنان و مردان ما توانستند ۵۸ مدال بین‌المللی و ارزشمند را کسب کنند. در مسابقات کوراش قهرمانی بزرگسالان آسیا ۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز (قهرمانی مردان و سومی زنان)، در قهرمانی جوانان آسیا ۲ طلا، ۴ نقره و ۴ برنز (قهرمانی در آسیا)، در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان ۶ طلا، ۳ نقره و ۴ برنز (نایب قهرمانی جهان) و در قهرمانی جوانان جهان ۱۳ طلا، ۵ نقره و ۵ برنز (قهرمان جهان) به دست آوردیم که اتفاقات بسیار خوبی بودند.

او ادامه داد: حتی رئیس فدراسیون ووشوی اندونزی که نفر سوم سیاسی این کشور است نیز واقعا اعتراف کردند که بچه‌های ما بسیار خوب‌کار کرده و مدال گرفتند. ۸ بار سرود ملی ما در اندونزی به صدا درآمد و امیدوارم این مسیر برای جوانان ووشو پر قدرت ادامه داشته باشد. در آینده قهرمانی جهان را داریم که مهم است و امیدواریم نتایج قابل قبولی را به دست آوردیم‌. ما ظرفیت اعزام ۱۹ ورزشکار به بازی‌های آسیایی را داریم که بزرگترین کاروان تیم‌های انفرادی در مسابقات است. سپس مسابقات قهرمانی جهان ووشو در تگزاس خواهد بود که بسیار اهمیت دارد.

صدیقی ادامه داد: تقویم بسیار فشرده‌ای پیش رو داریم و از همین بهمن ماه مسابقات انتخابی تیم‌های بزرگسالان در تهران را خواهیم داشت تا نفرات برگزیده اوایل خرداد به اردو وارد شوند و همزمان تعداد زیادی از قهرمانان هم در اردوها خواهند بود. خودمان را آماده می‌کنیم تا در اردیبهشت مسابقات قهرمانی کشور جوانان را هم برگزار کنیم.

ادامه دارد…

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.