تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 19420

رئیس جمهوری مولداوی به اوکراین رفت

رئیس جمهوری مولداوی به اوکراین رفت

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چهار روز پس از آنکه رهبران اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند تا اوکراین و مولداوی را به عنوان وضعیت کاندیداتوری در این اتحادیه بپذیرند، “مایا ساندو” رئیس جمهوری مولداوی به سه شهر اوکراین سفر کرد. وی در بوچا، واقع در حومه کی‌یف که محل کشته شدن اوکراینی‌ها توسط

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چهار روز پس از آنکه رهبران اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند تا اوکراین و مولداوی را به عنوان وضعیت کاندیداتوری در این اتحادیه بپذیرند، “مایا ساندو” رئیس جمهوری مولداوی به سه شهر اوکراین سفر کرد.

وی در بوچا، واقع در حومه کی‌یف که محل کشته شدن اوکراینی‌ها توسط نیروهای روسی است، گفت: این اتفاق نباید رخ می‌داد. اما شما می‌دانید که آنچه در این شهر رخ داده واقعا دردآور است. مقصران این رویداد باید مجازات شوند.

ساندو همچنین افزود: مولداوی با داشتن ۲.۶ میلیون نفر جمعیت و هم مرز بودن با اوکراین به دنبال تصمیم گیری درباره آینده خود است. مولداوی یک کشور شکننده و آسیب پذیر است. اوکراین و مولداوی به کمک احتیاج دارند. ما می‌خواهیم جنگ در اوکراین متوقف شود. این حمله علیه اوکراین باید خیلی زود پایان یابد. ما می‌خواهیم بخشی از جهان آزاد باشیم.

رئیس جمهوری مولداوی همچنین از شهرهای “بورودیانکا” و “ایرپین” نیز دیدن کرد و بعد با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به گفت‌وگو پرداخت.

رهبران اتحادیه اروپا عضویت کاندیداتوری اوکراین و مولداوی را در اجلاس بروکسل پذیرفتند.

روسیه گفته که این تصمیم اتحادیه اروپا پیامدهای منفی دارد و اتحادیه به دنبال بردگی از کشورهای همسایه است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.