تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 9189

دیپلمات سابق چینی: دخالت استرالیا در موضوع تایوان “آخرالزمان” به راه می‌اندازد

دیپلمات سابق چینی: دخالت استرالیا در موضوع تایوان “آخرالزمان” به راه می‌اندازد

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه نکست‌شارک، در سپتامبر سال جاری، استرالیا، انگلیس و آمریکا یک معاهده امنیتی امضا کردند که با نام “آکوس” شناخته شد و طبق آن، استرالیا به زیردریایی‌هایی با سوخت هسته‌ای مجهز می‌شود. این قرارداد در میان تنش‌های فزاینده‌ای به امضا رسید که میان آمریکا و چین در گرفته و

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه نکست‌شارک، در سپتامبر سال جاری، استرالیا، انگلیس و آمریکا یک معاهده امنیتی امضا کردند که با نام “آکوس” شناخته شد و طبق آن، استرالیا به زیردریایی‌هایی با سوخت هسته‌ای مجهز می‌شود.

این قرارداد در میان تنش‌های فزاینده‌ای به امضا رسید که میان آمریکا و چین در گرفته و موضوع اصلی آن به اقدامات چین در تنگه تایوان باز می‌گردد؛ اقداماتی از جمله پرواز ۱۵۰ جنگنده چینی بر فراز منطقه شناسایی پدافند هوایی این جزیره خودگردان.

ویکتور گائو، مترجم دنگ شیائوپینگ، رهبر سابق چین، اظهار کرد: اگر استرالیا بخواهد دوش به دوش سربازان آمریکایی، با عزم چین در راستای بازگرداندن تایوان به بخشی از خاک خود مقابله کند، در آن صورت داریم راجع به بدترین چیزی که می‌توانید تصورش را کنید صحبت می‌کنیم. وقوع یک جنگ میان چین و ایالات متحده به سرعت از کنترل خارج خواهد شد و آن نبرد نهایی حق و باطل در آخرالزمان خواهد شد.

گرچه آمریکا و تایوان روابط رسمی دیپلماتیک ندارند، اما آمریکا “قانون روابط تایوان” را در سال ۱۹۷۹ به تصویب رساند که به موجب آن، واشنگتن “می‌تواند در برابر هرگونه تهدید که امنیت یا نظام اجتماعی-اقتصادی مردم تایوان را به خطر بیاندازد، مقاومت کند.”

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.