تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر : 739

دیدار وزیران خارجه عربستان و پاکستان درباره افغانستان، اقتصاد و همکاری دوجانبه

دیدار وزیران خارجه عربستان و پاکستان درباره افغانستان، اقتصاد و همکاری دوجانبه

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در مقر وزارت خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه این کشور دیدار کرد. دو طرف در جریان این دیدار در خصوص لزوم افزایش تلاش‌های جهان اسلام برای مقابله با افراط‌گرایی، خشونت و طائفه‌گرایی و تلاش بی‌وقفه

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در مقر وزارت خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

دو طرف در جریان این دیدار در خصوص لزوم افزایش تلاش‌های جهان اسلام برای مقابله با افراط‌گرایی، خشونت و طائفه‌گرایی و تلاش بی‌وقفه برای برقراری امنیت و صلح جهانی، اهمیت تداوم تلاش‌های مشترک جهت مقابله با پدیده تروریسم که هیچ ارتباطی به هیچ دین، نژاد یا رنگ ندارد و همچنین مقابله با تمامی اشکال تروریسم و منابع آن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در همین راستا، فیصل بن فرحان خاطرنشان کرد، روابط عربستان با پاکستان تاریخی و مستحکم است و در این دیدار حمایت از روابط بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه عربستان در ادامه افزود، چالش‌های محیط زیست و مقابله با ویروس کرونا یکی از بارزترین موضوعاتی بود که با طرف پاکستانی در خصوص آنها گفت‌وگو شد.

فیصل بن فرحان گفت که کشورش ارتباط قوی و مستحکمی با پاکستان دارد و تلاش و همکاری برای توسعه روابط بین دو کشور ادامه دارد.

در همین راستا، شاه محمود قریشی تصریح کرد: ما از سرمایه گذاران سعودی می‌خواهیم در پاکستان سرمایه گذاری کنند و حمایت تمام قد و نامحدود عربستان از پاکستان را ارج می‌نهیم.

وی همچنین تاکید کرد، عربستان شاهد یک چرخش کیفی به رهبری محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی است.

وزیر خارجه پاکستان اظهار کرد، هدف اسلام آباد، بهبود روابط اقتصادی خود با عربستان است و کشورش خواهان پیشرفت روابط خود با ریاض است.

دو طرف همچنین تحولات افغانستان به ویژه پس از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی را مورد بررسی قرار دادند.

در همین راستا، وزارت خارجه عربستان اعلام کرد، وزرای خارجه این کشور و پاکستان در جریان این دیدار در خصوص اهمیت توسعه و افزایش چشم‌اندازهای همکاری و هماهنگی دوجانبه و تقویت آن در زمینه‌های مختلف، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توجه دو کشور که در حمایت و تقویت امنیت و ثبات سهم به سزایی دارد، رایزنی کردند.

وزیر خارجه عربستان نشست‌هایی را با عمران خان، نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان به منظور بررسی تقویت روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها از جمله زمینه نظامی و نفتی برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.