تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۳:۳۷
کد خبر : 11883

دوچرخه‌سواری ورزش بچه پولدارها می شود؟

دوچرخه‌سواری ورزش بچه پولدارها می شود؟

محمد ابوحیدری در گفتگو با ایسنا درباره ی وضعیت تیم ملی دوچرخه سواری سرعت بعد از مدت طولانی که رکابزنان خانه نشین بودند، بیان کرد: مشکلات اقتصادی و هزینه های بالا باعث شد که برخی دوچرخه سواران انگیزه خود را از دست بدهند. از طرفی با شیوع ویروس کرونا هم مسابقات لغو شد و برخی

محمد ابوحیدری در گفتگو با ایسنا درباره ی وضعیت تیم ملی دوچرخه سواری سرعت بعد از مدت طولانی که رکابزنان خانه نشین بودند، بیان کرد: مشکلات اقتصادی و هزینه های بالا باعث شد که برخی دوچرخه سواران انگیزه خود را از دست بدهند. از طرفی با شیوع ویروس کرونا هم مسابقات لغو شد و برخی از رکابزنان، رده جوانان را از دست دادند و دیگر وارد رده بزرگسالان شده اند این در حالی است که اگر مسابقات قهرمانی آسیا در سال گذشته برگزار می شد تیم جوانان ما می‌توانست در تیم اسپرینت مدال بگیرد.

او ادامه داد: البته اردوها را برای قهرمانی آسیا با انگیزه شروع کرده‌ایم و اردوی بعدی سرعت از بیست و پنجم دی در اهواز آغاز می‌شود و در آن اردو رکابزنان را به اوج آمادگی می رسانم و با توجه به رکوردهای زمانی که ثبت می کنند، مشخص می‌شود که چقدر شانس مدال دارند اما آنچه که مشخص است وضعیت ما در جوانان بهتر از بزرگسالان است.

ابو حیدری در مورد اینکه نفرات کمی از رده بزرگسالان به اردوی تیم ملی دعوت شده اند و محمد دانشور هم در اردوی تیم ملی حضور ندارد، گفت: محمد دانشور را دعوت کرده بودیم اما او درگیر مسائل کاری و شخصی خودش بود و گفت نمی‌تواند به اردو بیاید. او دیگر به قهرمانی آسیا نمی‌رسد چون تمرینی هم نداشته است. بقیه نفرات را هم دعوت کردیم، رکوردهایی که در ابتدا از آن‌ها گرفتیم، امیدوارکننده بود و من خوش‌بین هستم که بتوانیم آنها را به رکوردهایی برسانیم که بتوانند دوباره بخش سرعت را صاحب مدال کنند و این دیدی که وجود دارد را تغییر دهیم.

او افزود: متاسفانه دیدگاه نسبت به دوچرخه سواری و حالا در بخش سرعت منفی شده است و این نگاه وجود دارد که دیگر نمی توانیم مدال بگیریم. من در تلاش هستم که این انگیزه را در خودم و در ورزشکاران ایجاد کنم که هرچند امکانات ما نسبت به کشورهای دیگر ضعیف تر است اما با استفاده از انگیزه بتوانیم آن را جبران کنیم و نتایجی بگیریم که دوباره وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ترغیب شوند بر روی بخش سرعت سرمایه‌گذاری کنند.  نکته‌ای که وجود دارد این است که گفته می‌شود اگر تیم در قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال نشود، به بازی‌های آسیایی هم اعزام نمی‌شود. در حال تلاش هستم که آنها را به رکوردهایی برسانم که بتوانند در قهرمانی آسیا مدال بگیرند و با استفاده از آن رکوردها بتوانیم دوباره با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش صحبت کنیم و مجوز حضور سرعتی ها را در بازیهای آسیایی بگیریم.

سرمربی تیم ملی سرعت در پاسخ به این پرسش که فکر می کند دوچرخه سواران ایران با تمرین در پیست سیمانی، بتوانند  در پیست چوبی سرپوشیده مدال بگیرند؟ تصریح کرد: سال ها است که می‌گوییم مشکل نداشتن پیست چوبی را داریم و هیچ موقع هم درست نشده است. در سالهای قبل هم که صاحب مدال شدیم شرایط به همین گونه بوده است و در پیست سیمانی تمرین کردیم و در پیست چوبی مسابقه دادیم.  نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که پیست سرپوشیده تجهیزات خاص خود را دارد و این تجهیزات را نمی توان در پیست روباز استفاده کرد. من اگر الان رکابزنان رده جوانان را وارد مسابقات کنم نمی توانند از آن تجهیزات خاص پیست سرپوشیده استفاده کنند چون بلد نیستند با آنها کار کنند. هزینه های اعزام هم بسیار بالا است و نمی‌توان مثلاً یک ماه قبل از قهرمانی آسیا در کشور میزبان اردویی برگزار کرد. با این حال تلاش می‌کنیم که حدود یک هفته تا ۱۰ روز قبل از مسابقات بتوانیم تمرین در پیست چوبی داشته باشیم. البته این نمی‌تواند تاثیر خاصی بگذارد اما از لحاظ روانی می‌تواند کمک حال دوچرخه‌سواران باشد.

او در مورد وضعیت دوچرخه‌ها نیز تصریح کرد: الان تجهیزات و دوچرخه هایی با تکنولوژی بالا آمده اند که در رکوردی که دوچرخه سواران ثبت می‌کنند بسیار تاثیرگذار هستند. جدیدترین دوچرخه‌ای که ما داریم فقط یک دوچرخه برند لوک برای سال ۲۰۱۸ است و بقیه دوچرخه‌های ما مربوط به سال ۲۰۱۰ به قبل هستند. دوچرخه سواری همیشه مظلوم بوده و اکنون هم این وضعیت اقتصادی فشار زیادی وارد می‌کند و فکر می کنم در آینده نزدیک تنها کسانی می توانند وارد این رشته شوند که از وضعیت مالی خوبی برخوردارند و امکان تهیه تجهیزات و دوچرخه‌های جدید را دارند.

سرمربی سرعت در پایان گفت: درست است که همه چیز دست به دست هم داده شرایط سخت باشد اما من امیدوار هستم و باید تلاش کنیم و انگیزه را در خود به وجود بیاوریم تا بتوانیم یک مدال  در قهرمانی آسیا بگیریم تا دید منفی که نسبت به دوچرخه سواری سرعت وجود دارد را از بین ببریم. 

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.