تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۳:۳۶
کد خبر : 4109

دولت عراق از ناکام گذاشتن تلاش برای تقلب در انتخابات آتی خبر داد

دولت عراق از ناکام گذاشتن تلاش برای تقلب در انتخابات آتی خبر داد

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، دفتر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: سیستم‌های امنیتی موفق شدند و با نظارت مستقیم دستگاه قضا عملیات پیش‌دستانه‌ای را انجام داده و تلاش برای تقلب انتخاباتی که قرار است ۱۰ اکتبر برگزار شود، ناکام گذاشتند. این تقلب قرار بود از طریق اعمال فشار بر

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، دفتر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: سیستم‌های امنیتی موفق شدند و با نظارت مستقیم دستگاه قضا عملیات پیش‌دستانه‌ای را انجام داده و تلاش برای تقلب انتخاباتی که قرار است ۱۰ اکتبر برگزار شود، ناکام گذاشتند. این تقلب قرار بود از طریق اعمال فشار بر تعدادی از کارمندان کمیسیون انتخابات با هدف به هم ریختن اوضاع سیاسی و ایجاد آشوب انجام شود.

این بیانیه اشاره می‌کند، تعدادی از متهمان این تیم که روی روابط‌شان با کارمندان کمیسیون انتخابات از طریق شبکه‌ای در سایت‌های اینترنتی از جمله سایت سیده الخضراء سرمایه‌گذاری کرده بودند، بازداشت شدند.

این دفتر افزود: اعضای سایت مذکور تلاش کردند از راه‌های مختلف خود را با دفتر نخست‌وزیر یا کارمندان آن یا مشاوران نخست‌وزیر پیوند بزنند. 

طبق این بیانیه، تحقیقات به شبکه‌ای در هم تنیده از مسؤولان پرونده رسید که یا در تامین مالی، ترغیب کردن از جمله شخصیت‌های سیاسی و پارلمانی کنونی و سابق و برخی کارمندان کمیسیون انتخابات سهم داشتند.

این بیانیه ادامه داد، تحقیقات در این پرونده و مسائل دیگر ادامه دارد و عاملان به دستگاه قضا تحویل داده می‌شوند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.