تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 10389

دولت صنعا: ائتلاف عربی و حامیانش از جنایت‌هایشان در یمن شانه خالی می‌کنند

دولت صنعا: ائتلاف عربی و حامیانش از جنایت‌هایشان در یمن شانه خالی می‌کنند

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، یک منبع مسئول در وزارت خارجه یمن به خبرگزاری سبأ گفت: اظهارات تیم لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن تلاشی برای خوب جلوه دادن وجهه آمریکا و دور زدن حقایق برای تبرئه کردن ائتلاف عربی در مقابل جامعه جهانی و نشان دادن وضعیت یمن به عنوان یک

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، یک منبع مسئول در وزارت خارجه یمن به خبرگزاری سبأ گفت: اظهارات تیم لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن تلاشی برای خوب جلوه دادن وجهه آمریکا و دور زدن حقایق برای تبرئه کردن ائتلاف عربی در مقابل جامعه جهانی و نشان دادن وضعیت یمن به عنوان یک جنگ داخلی است.

وی گفت: اظهارات لیندرکینگ در راستای قدرت‌نمایی‌های سیاسی قبل از جلسات شورای امنیت درباره یمن است که همواره بدون مشارکت صنعا که تصمیم‌گیرنده اصلی است، برگزار می‌شود.

این منبع اعلام کرد، رهبری نظامی و سیاسی عربستان، امارات، آمریکا، انگلیس و چند کشور دیگر طرف‌هایی هستند که باید عدم فرارشان از مجازات به دلیل نقض‌ها و جنایت‌هایی که ائتلاف عربی در یمن با حمایت لجستیکی، اطلاعاتی، تسلیحاتی و با انبارهای سلاح وزارت دفاع آمریکا “پنتاگون” و ارتش انگلیس و تعدادی از کارخانه‌های سلاح در اروپا انجام داده، تضمین شود.

این مسئول اعلام کرد: دولت آمریکا همچنان به مسلح کردن ائتلاف عربستان برای قتل مردم یمن ادامه می‌دهد. اگر آمریکا در آنچه مدعی آن است صادق بود باید به مزدوران خود دستور می‌داد تا تجاوز و محاصره یمن را که از واشنگتن اعلام شده بود، متوقف کنند.

این مسئول مجدداً بر درخواست صنعا برای تشکیل کمیته مستقل بین‌المللی برای مجازات نقض کنندگان و جنایتکاران جنگی در یمن تاکید کرد.

آمریکا جمعه حمایت خود را از ایجاد مأموریت جدیدی از سوی سازمان ملل برای تقویت مجازات در یمن اعلام کرد. لیندرکینگ همزمان با روز جهانی حقوق بشر اعلام کرد که کشورش قصد حل درگیری در یمن را دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.