تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
کد خبر : 54335

دوره خدمت خالصانه سید خدمت دیگر تکرار نمی شود

دوره خدمت خالصانه سید خدمت دیگر تکرار نمی شود

مسؤول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله گفت: دوره خدمت خالصانه سید خدمت دیگر تکرار نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رویداد «سید خدمت» آئین تجلیل از فعالان برتر جبهه اجتماعی انقلاب اسلامی با حضور سردار محمدعلی جعفری مسؤول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله و همچنین چهره‌های شاخص اجتماعی کشور عصر سه شنبه در سالن سوره حوزه هنری تهران برگزار شد.
سردار جعفری بیان کرد: درود می‌فرستیم به روح امام خمینی ره که این راه الهی را بر پا کردند و مسیری شد تا این ملت حماسه بیافرینند. ما باید تا می‌توانیم راه شهیدان را ادامه دهیم و به این ملت حماسه ساز خالصانه خدمت کنیم.
وی ادامه داد: از این پس باید حسرت چنین رئیس جمهور و از دست دادن این مرد بزرگ را بخوریم، چرا که بعید است دیگر این دوران خدمت خالصانه شهید رئیسی تکرار شود. امیدواریم رئیس جمهور آینده این نوع خدمت به مردم را آینه عبرت قرار داده و همین مسیر مردمی و نورانی را ادامه دهد.
سردار جعفری اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور شهید، مردمی بودنشان بود، اعتقادشان به حرکت‌های مردمی و نقش آفرینی مردم با روحیه جهادی پای کار خدمت بود.
مسؤول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله گفت: رئیس دولت باید این اعتقاد را باشد که از همه ظرفیت‌های مردمی و جهادی متناسب با امروز انقلاب برای جامعه سازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی استفاده کند، زمانی این نهضت ادامه پیدا می‌کند که بستر فراهم شود.
سردار جعفری ادامه داد: ما باید برای قرار گرفتن در بستر جهادی از رئیس جمهور خواستار باشیم، چرا که در دوره شهید رئیسی این بستر فراهم بود. ما باید خواستن و در میدان بودن را مطالبه کنیم. جهاد و حرکت جهادی همیشه مقابل دشمن نیست بلکه در گام دوم ویژگی این حرکت‌های جهادی باید «ساختن جامعه» باشد. سازوکار به میدان آوردن مردم مقداری پیچیده شده است که با نحوه به میدان آوردن مردم در گام اول انقلاب تفاوت دارد.
مسؤول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله ادامه داد: امروز برای جوانان مؤمن و متعهد ما حرکت‌های جهادی در جامعه و تمدن سازی بسیار آسان‌تر می‌تواند باشد به شرطی که از همان اصولی که شهدای ما مسیر را پیمودند طی کنند. خدا را شاکریم که این نعمت جهادی را در مردم نهاده است.
سردار جعفری در پایان گفت: از همه شما به عنوان فعالینی که در هر استان مشغول فعالیت هستید و این حماسه بزرگ را رقم می‌زنید تقدیر و تشکر می‌کنم. امیدوارم شهادت شهدای راه خدمت ما را در این مسیر مستحکم‌تر کند. همچنین امید دارم که این بدرقه بی نظیر مردم ما از رئیس جمهور شهید سبب شود تا دیگران نیز این مسیر را ادامه دهند.
آرش مقدم در ادامه این همایش بیان کرد: امیدوارم به دست بچه‌های انقلابی، ایران ساخته شود. نیت کردم شما فعالان اجتماعی را به هم برسانم، شما با قدرتی که برای محرومین ایجاد می‌کنید کارهای بزرگی را صورت خواهید داد. انشالله با بودن در این مسیر نام سید خدمت را زنده نگه می‌داریم.
مجتبی حیدری مستندساز با اشاره به مستندی که به نام «مشق نقش» با محوریت چهره‌های فعال اجتماعی در زمینه اشتغال‌زایی تولید کرده، گفت: موضوع از جایی شروع شد که شغل‌ها یک بخش موضوع و نقش‌ها نیز بخش دیگر موضوع قرار گرفت. معتقدم که این نقش‌ها باید روایت شود چرا که ما دارایی‌هایمان قصه‌هایمان است، تا از این طریق برای جوانان الگو باشد. و این نقش‌ها است که همدیگر را در کنار هم قرار داده اند. مردم می‌توانند این مستند را در تلویزیون و فضای مجازی در آینده نزدیک مشاهده کنند.
مهین دولت پرور یک فعال اجتماعی در حوزه اشتغال‌زایی به زنان سرپرست خانوار گفت: من خیلی احساس مسؤولیت دارم، با ۱۲۰ نفر خانم کارم را در آذربایجان غربی شروع کردم. وی در پیامی به رئیس جمهور آینده گفت: به درد و دل فعالان اقتصادی رسیدگی شود.
اکبر خبوشانی اهل اصفهان، پدر شهید حسین خبوشانی و فعال اجتماعی انقلابی نیز از ایجاد کمپ ترک اعتیاد با محوریت دینی خبر داد، که آمار هفت هزار فرد پاک شده از اعتیاد را در این کمپ اعلام کرد.
وی در ادامه گفت: در روز قیامت روزی داریم «یوم الحسرت» هم افراد خوب هم بد حسرت می‌خورند، افراد خوب از اینکه چرا کار خیرشان کم بود حسرت می‌خورند و افراد بد نیز حسرت انجام ندادن کار خیر را.
رامین نوابی معتمد محلی شورای مشارکت‌های مردمی با بهزیستی استان آذربایجان شرقی، در خصوص بچه‌های بی سرپرست، بد سرپرست و کودکان کار گفت: ۵ مرکز برای تحت سرپرستی قراردادن این کودکان تشکیل شده که در پی فعالیت‌های این مرکز ۸۵۱ کودک خیابانی به خانواده‌هایشان برگشته و دیگر در خیابان‌ها کار نمی‌کنند.
همچنین بالای ۲۲۰ کودک بی سرپرست با درجات عالیه تحصیلی زیر چتر خیریه فرزندان رحمت قرار گرفتند.
در پایان مراسم نیز از سه نشان «سید خدمت» «آتش بس» «آتش به اختیار» رونمایی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.