تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 14673

دمشق: کشورهای متخاصم نمی‌توانند شرط یا دیکته‌ای بر مردم سوریه تحمیل کنند

دمشق: کشورهای متخاصم نمی‌توانند شرط یا دیکته‌ای بر مردم سوریه تحمیل کنند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری «سانا» سوریه، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که یازده سال از حمله تروریستی تحت حمایت آمریکا و کشورهای غربی به سوریه سپری شده که هدف اصلی آن ممانعت از رشد تمدنی، اقتصادی و اجتماعی سوریه، از بین بردن دستاوردها و زیرساخت‌های آن و همچنین

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری «سانا» سوریه، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که یازده سال از حمله تروریستی تحت حمایت آمریکا و کشورهای غربی به سوریه سپری شده که هدف اصلی آن ممانعت از رشد تمدنی، اقتصادی و اجتماعی سوریه، از بین بردن دستاوردها و زیرساخت‌های آن و همچنین ریختن خون تعداد زیادی از جوانان سوریه بوده است که از کرامت، حاکمیت، تمامیت ارضی و وحدت مردم این کشور دفاع می‌کنند.

این منبع همچنین تاکید کرد، به رغم شکست توطئه و نابودی طرح و نقشه‌های خصمانه علیه سوریه و شکستی که قهرمانان ارتش سوریه بر سازمان‌های تروریستی و عاملان آنها وارد کردند، کشورهای توطئه کننده علیه سوریه همواره در توهمات توطئه‌های خود در دور شدن کامل از واقعیت به سر می‌برند.

این منبع در وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: کشورهای متخاصم با سوریه که پروژه تروریستی آنها با شکست بزرگ و سختی رو به رو شده است، قادر نیستند هیچگونه شرط یا دیکته‌ای بر مردم سوریه تحمیل کنند. تروریسم و اقدامات یکجانبه غیرقانونی علیه سوریه دلیل اصلی درد و رنج شهروندان سوری است.

منبع مذکور اعلام کرد: کسانی که اقدام به ریختن خون مردم سوریه می‌کنند، دستاوردهای آنها را از بین می‌برند، به سرقت ثروت و منابع آنها ادامه می‌دهند و شبه نظامیان جدایی طلب را ترغیب به آسیب رساندن به تمامیت ارضی سوریه می‌کنند، مسئولیت سیاسی، اخلاقی و جنایی این اقدامات را بر عهده دارند.

این منبع همچنین تاکید کرد: مداخله آشکار آمریکا و کشورهای غربی در اوکراین بیانگر مسئولیت آنها در قبال رخدادهایی است که در روزهای گذشته در این کشور رخ داده است و در خدمت منافع محدود آنها و تمایل آنها برای تسلط بر جهان است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.