تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۳:۳۴
کد خبر : 10989

دلایل نتایج دور از انتظار سپاهان چیست؟

دلایل نتایج دور از انتظار سپاهان چیست؟

حسین چرخابی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شکست ذوب‌آهن مقابل پرسپولیس اظهار کرد: ذوب‌آهن بد بازی نکرد و از نظر آمار و ارقام هم به پرسپولیس نزدیک بود. انتقاد من از مربی دروازه‌بانان ذوب‌آهن است. او باید یک نگاه کارشناسی روی گل اولی که دروازه‌بان ذوب‌آهن دریافت کرد، داشته باشد. آیا جایگیری‌ دروازه‌بان درست بود؟

حسین چرخابی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شکست ذوب‌آهن مقابل پرسپولیس اظهار کرد: ذوب‌آهن بد بازی نکرد و از نظر آمار و ارقام هم به پرسپولیس نزدیک بود. انتقاد من از مربی دروازه‌بانان ذوب‌آهن است. او باید یک نگاه کارشناسی روی گل اولی که دروازه‌بان ذوب‌آهن دریافت کرد، داشته باشد. آیا جایگیری‌ دروازه‌بان درست بود؟ نحوه ایستادنش چگونه بود؟ کدام دروازه‌بانی ۹۰ درجه نسبت به خط عرضی می‌ایستد؟ تا موقعی که بازی مساوی بود، هیچ چیز خاصی در بازی وجود نداشت و هیچ کدام برتری نداشتند.

او ادامه داد: به نظر می‌رسید این بازی در شرایط عادی با تساوی بدون گل به پایان برسد اما پارسا جعفری واکنش بدی داشت. نباید متمایل به تیر یک می‌شد و ۹۰ درجه به سمت خط عرضی می‌ایستاد و این دو حرکت کاملا اشتباه بود. حتی اگر این توپ را رها می‌کرد، این توپ به بیرون می‌رفت. این مسائل حتما باید در تمرینات گفته شود و به او یاد بدهند. اگر این‌ها را نگوییم این اشتباهات ادامه پیدا خواهد کرد. بعد از آن هم شیرازه ذوب‌آهن به‌هم ریخت و پرسپولیسی‌ها هم با به‌دست آوردن یک پنالتی گل دوم را زدند و پیروز شدند. در این بازی می‌شد با یک امتیاز از تهران خارج شوند اما بازی را از دست دادند.

این پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد مهدی تارتار تا این هفته از رقابت‌ها گفت: باید به تیم ذوب‌آهن نگاه کرد چون در حال حاضر جایگاه این تیم نسبت به فصل گذشته بهتر است. یادمان باشد که ذوب‌آهن بد بازی نمی‌کند و در بازی‌های گذشته خوب کار کرده‌اند. مطمئن باشید هر کسی جای تارتار بیاید چیزی تغییر نمی‌کند چون تماشاگران متعصب باید به بودجه‌ای که باشگاه برای تیم هزینه کرده است هم نگاه کند. با تغییر سرمربی همان اتفاقات سال‌های گذشته تکرار می‌شود.

او درباره شکست سپاهان مقابل پیکان بیان کرد: برخی مشکلات در تیم وقتی ادامه دار باشد چنین شرایطی پیش می‌آید. به نظرم نحوه تمرینات تیم باید کاملا تغییر کند. آن‌ها دو مشکل خیلی بزرگ دارد. خیلی راحت گل می‌خورد و خیلی مشکل گل می‌زند. موقعیت‌های زیادی خلق می‌کنند اما آن‌ها را هدر می‌دهند. یا زمان ضربه زدن یا نوع ضربه زدن اشتباه است. این‌ها را فقط با نوع تمرین می‌توان درست کرد.

چرخابی همچنین با بیان این‌که “گل زدن سخت ترین کار در فوتبال است و باید کار و تمرین مداوم کرد” عنوان کرد: بدبین‌ترین افراد هم فکر نمی‌کردند سپاهان این بازی را ببازد اما دیدیم که تیمی که یک پارچه حمله می‌کند و موقعیت سازی می‌کند، اینگونه از پیکانی شکست خورد که در نیمه دوم تنها یک موقعیت داشت و آن را تبدیل به گل کرد. ضمن این‌که من دروازه‌بان سپاهان را به هیچ وجه شش دانگ نمی‌دانم.

 او درباره تقابل پیش روی سپاهان و پرسپولیس گفت: ما نمی‌توانیم بازی‌های گذشته را با این بازی مقایسه کنیم چون این بازی بسیار خاص است و حکم داربی را دارد. این بازی را باید به صورت جداگانه نگاه کنیم و مثل داربی پایتخت چندان مربوط به عملکردشان نیست چون این بازی مخصوص خودش است. به نظر من اگر سپاهان بتواند مشکلاتش را حل کند نتیجه خواهد گرفت. مثلا در خط دفاع پورقاز بارها جا ماند و در این مورد یک مشکل جدی وجود دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.