تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 28934

دفاع «مالی» از همکاری نظامی با روسیه

دفاع «مالی» از همکاری نظامی با روسیه

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، عبدولایه دیوپ، وزیر خارجه کشور مالی در شورای امنیت سازمان ملل گفت که اولویت کشورش امنیت است و مالی دیگر نمی‌خواهد درباره همکاری با روسیه توضیح دهد. او گفت که مسکو به نیروهای نظامی این کشور آموزش و تجهیزات می‌دهد. دیوپ در سخنانش به گروه پیمانکار نظامی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، عبدولایه دیوپ، وزیر خارجه کشور مالی در شورای امنیت سازمان ملل گفت که اولویت کشورش امنیت است و مالی دیگر نمی‌خواهد درباره همکاری با روسیه توضیح دهد. او گفت که مسکو به نیروهای نظامی این کشور آموزش و تجهیزات می‌دهد.
دیوپ در سخنانش به گروه پیمانکار نظامی خصوصی واگنر که با کرملین ارتباط دارد اشاره‌ای نکرد، اما آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گزارش اخیر خود درباره هیئت صلح‌بانان این سازمان با ۱۷ هزار و ۵۰۰ عضو، گفت که همکاری دیرینه امنیتی مالی و فرانسه و دیگر کشورهای غربی کاهش پیدا کرده، زیرا نگرانی‌هایی مبنی بر حضور نظامیان واگنر در دفاع از نیروهای نظامی کشور مالی وجود دارد. به گفته گوترش، روسیه این اظهارات را تایید کرده است.
مالی از ۲۰۱۲ تا امروز نتوانسته شورش افراط‌گرایان را کنترل کند. این نیروهای افراطی با کمک عملیات‌های نظامی با رهبری فرانسه از شمال مالی بیرون رانده شدند، اما مجدداً در بیابان جانی دوباره گرفته و به مواضع ارتش مالی حمله می‌کنند.
در اوت ۲۰۲۰ و ژوئن ۲۰۲۱، آسیمی گویتا، از نیروهای نظامی کشور مالی با دو کودتا، دولت مستقر را سرنگون کرده و به عنوان رئیس‌جمهوری موقت این کشور انتخاب شد.
وزیر خارجه مالی در شورای امنیت سازمان ملل گفت که گویتا «کاملا متعهد است» تا همه‌پرسی پیش‌نویس قانون اساسی را در ماه مارس، انتخاب اعضای مجمع ملی را در ماه اکتبر و نوامبر و انتخابات ریاست جمهوری را در فوریه ۲۰۲۴ برگزار کند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.