تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر : 10463

دعوای هند و چین تمام شد/ اکران فیلمی بالیوودی پس از ۲ سال ممنوعیت

دعوای هند و چین تمام شد/ اکران فیلمی بالیوودی پس از ۲ سال ممنوعیت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، فیلم کمدی درام «چیکور» یا «Chhichhore» محصول ۲۰۱۹ قرار است از روز هفتم ژانویه ۲۰۲۲ به عنوان نخستین فیلم بزرگ هندی پس از ۲ سال ممنوعیت، در بزرگ‌ترین بازار فیلم جهان پخش شود. این خبر در حالی منتشر شده که مسئولان چینی هنوز صحبتی درباره امکان اکران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، فیلم کمدی درام «چیکور» یا «Chhichhore» محصول ۲۰۱۹ قرار است از روز هفتم ژانویه ۲۰۲۲ به عنوان نخستین فیلم بزرگ هندی پس از ۲ سال ممنوعیت، در بزرگ‌ترین بازار فیلم جهان پخش شود.

این خبر در حالی منتشر شده که مسئولان چینی هنوز صحبتی درباره امکان اکران بلاکباسترهای هالیوودی مانند «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» و قسمت دوم «ونوم» نکرده‌اند، اما در عین حال اجازه اکران مجموعه‌ای از فیلم‌های کوچک‌تر از کشورهایی غیر از آمریکا را داده‌اند. این می‌تواند نشان از سخت‌گیری‌های بیشتر برای فیلم‌های آمریکایی باشد.

فیلم «Chhichhore» توسط نیتش تیواری کارگردانی و نوشته شده است. فیلم قبلی وی یعنی «دنگال» با نقش‌آفرینی امیر خان توانست در سال ۲۰۱۷ به طور غیرمنتظره‌ای در چین پرفروش شود و ۱۹۳ میلیون دلار کسب کند.

از زمانی که در سال ۲۰۲۰ درگیری‌های مرزی بین چین و هند پیش آمد و احساسات ملی‌گرایی در هر ۲ کشور بالا گرفت، اکران فیلم‌های هندی به طور غیررسمی ممنوع شده بود.

پیش از آن، سینمای هندی توانسته بود موفقیت‌های غیرمنتظره‌ای در بازار چین کسب کند اما نظر یکسان و جامعی چه در میان منتقدان و چه در میان مخاطبان در مورد فیلم‌های هندی شکل نگرفته بود.

به طور مثال، فیلم «ابرستاره مخفی» با نقش‌آفرینی امیر خان توانست در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۱۸ میلیون دلار بفروشد و فیلم‌های متوسطی مانند «آندادون» و «باجیرانگی» به ترتیب ۴۷ میلیون دلار و ۴۵.۵ میلیون دلار فروختند؛ اما فیلم‌های سال ۲۰۱۷ «تصادف» و «باهوبالی» هر یک تنها کمی بیش از یک میلیون دلار فروختند.

تیواری ممکن است با فیلم جدیدش کمی به مشکل بخورد و نتواند موفقیت «دنگال» را تکرار کند چون فیلم او ۱۴۳ دقیقه‌ای است و در عین حال از ابرستاره‌ای مانند امیر خان بهره نمی‌برد. این فیلم که درباره اهمیت دوستی است، با بودجه ۷ میلیون دلاری ساخته شده و تا به حال ۳۰ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی فروخته است.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.