تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۸
کد خبر : 6436

دستور امیر کویت برای برپایی گفت وگوی ملی بین دولت و پارلمان کویت

دستور امیر کویت برای برپایی گفت وگوی ملی بین دولت و پارلمان کویت

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، «نواف الاحمد الجابر الصباح»، امیر کویت دستور داد گفت‌وگویی ملی بین دولت و پارلمان کویت با هدف آماده سازی فضای برای یکپارچه سازی تلاش ها و تقویت همکاری و به کارگیری همه ظرفیت ها و امکانات در خدمت کشور و ترک اختلافات برگزار شود. «محمد العبد

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، «نواف الاحمد الجابر الصباح»، امیر کویت دستور داد گفت‌وگویی ملی بین دولت و پارلمان کویت با هدف آماده سازی فضای برای یکپارچه سازی تلاش ها و تقویت همکاری و به کارگیری همه ظرفیت ها و امکانات در خدمت کشور و ترک اختلافات برگزار شود.

«محمد العبد الله»، وزیر امور دیوان امیری کویت در بیانیه ای تاکید کرد که امیر کویت خواستار حل همه مشکلات و عبور از موانعی که مانع از خدمت به شهروندان و برافراشتن پرچم کویت و موقعیت آن می شود، شده است.

وی در ادامه افزود: امیر کویت به تحقق اهداف مورد نظر این گفت وگو برای تقویت روند دموکراسی که موجب افتخار و خرسندی برای همه است، در چارچوب پایبندی به قانون اساسی و اصول ملی امیدوار است.

در همین راستا یک منبع بلندپایه فاش کرد که دوشنبه آتی گفت وگویی ملی تحت نظر امیر کویت به عنوان مقدمه ای برای حل اختلافات داخلی آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد که در این نشست ها، هیئتی بلندپایه از دولت و پارلمان کویت حاضر خواهد شد.

گفتنی است بحران سیاسی کویت با انتخابات مجلس جدید این کشور در دسامبر، آغاز شد و این کشور شاهد اختلافات شدیدی بین نمایندگان پارلمان و رئیس آن و درگیری پارلمان با دولت بوده است.

از جمله بارزترین اختلافات بین دولت و پارلمان کویت، تصویب قانون جامع عفو، بدهی عمومی و استیضاح نخست وزیر کویت بوده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.