تاریخ انتشار : شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر : 22337

دسترسی بیماران پیوندی به سهمیه دارو تسهیل می شود

دسترسی بیماران پیوندی به سهمیه دارو تسهیل می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، خدیجه مالمیر گفت: دستورالعمل ثبت اطلاعات بیماران پیوندی در مرکز درمانی محل پیوند توسط اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت از نیمه شهریور ۱۴۰۱ ابلاغ شد. وی در حاشیه دوره آموزشی رابطان پیوند بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: با آغاز به کار سامانه ثبت اطلاعات بیماران

به گزارش خبرگزاری مهر، خدیجه مالمیر گفت: دستورالعمل ثبت اطلاعات بیماران پیوندی در مرکز درمانی محل پیوند توسط اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت از نیمه شهریور ۱۴۰۱ ابلاغ شد.
وی در حاشیه دوره آموزشی رابطان پیوند بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: با آغاز به کار سامانه ثبت اطلاعات بیماران پیوندی، بیماران دیگر نیازی به مراجعه به معاونت درمان برای ثبت اطلاعات، ثبت داروی پیوند، تحویل و ارجاع نامه به داروخانه معین ندارند.
مالمیر در ادامه به نقش ستادی حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کاهش تردد و مراجعه بیماران و همراهانشان و تلاش برای استقلال بیمارستان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: به عنوان اولین مرکز در ارتباط با بیمار در ارائه خدمات درمانی، نقش مهمی در رضایتمندی بیمار و افزایش سطح کیفی خدمات درمانی دارد.
مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از ثبت حدود ۶۹۳۰ پرونده بیمار پیوندی و غیر پیوندی متقاضی دریافت دارو در محدوده دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توسط اداره بیماری‌های خاص و پیوند این معاونت خبر داد و یادآور شد که تلاش برای سهولت در روند ثبت اطلاعات و دسترسی بهتر به خدمات درمانی بیماران پیوندی در اولویت کاری قرار دارد.
وی، تسریع در شناسایی و ارجاع بیماران نادر، دریافت دارو از طریق داروخانه‌های منتخب این دانشگاه، یکپارچگی اطلاعات بیماران در سراسر کشور و تسهیل در تأمین نیازهای دارویی و درمانی این بیماران را از جمله وظایف اصلی سامانه rda.behdasht.gov.ir عنوان کرد و سامانه بیماران پیوندی را در بهبود فرایند خدمت‌رسانی مؤثر برشمرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.