تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر : 11058

در آستانه هشتمین دور مذاکرات/دومین سالگرد شهادت سردار/دلایل افزایش ۱۰درصدی حقوق‌ها

در آستانه هشتمین دور مذاکرات/دومین سالگرد شهادت سردار/دلایل افزایش ۱۰درصدی حقوق‌ها

به گزارش ایسنا، توضیحات سیدشمس الدین حسینی درباره دلایل افزایش ۱۰ درصدی حقوق‌ها در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت. این  عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر درآمدها و هزینه های دولت برابر نباشد، دولت مجبور است از بانک مرکزی قرض کند، افزود: در این شرایط پول تازه به اقتصاد می آید

به گزارش ایسنا، توضیحات سیدشمس الدین حسینی درباره دلایل افزایش ۱۰ درصدی حقوق‌ها در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

این  عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر درآمدها و هزینه های دولت برابر نباشد، دولت مجبور است از بانک مرکزی قرض کند، افزود: در این شرایط پول تازه به اقتصاد می آید در حالیکه رشد اقتصادی ایجاد نشده و در نتیجه تورم ایجاد می شود. اگر گفته می شود که متوسط حقوق ها ۱۰ درصد افزایش می یابد ناشی از محدودیت های مالی است زیرا  اگر یکباره حقوق ها افزایش یابد، پایه پولی افزایش یافته و تورم بیشتر می شود.

در خصوص افزایش سن بازنشستگی که در لایحه بودجه آمده است، نیز حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می گوید که در قانون مدیریت خدمات کشوری حداکثر سن را ۳۰ سال برآورد کردیم و قانون موقت نمی تواند آن را به ۳۲ سال افزایش دهد. ما تاوان بی لیاقتی مدیران صندوق های بازنشستگی را نباید از عمر انسان ها بگیریم. امروز کدام کارمند بالای ۲۵ سال، انگیزه کار دارند که ما بخواهیم دو سال دیگر به سن کار آنان اضافه کنیم، این امر خلاف قانون است و اجرایی نخواهد شد.

دور جدید مذکرات وین از امروز بین ایران و گروه ۱+۴ از امروز آغاز می شود و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به همین موضوع در حاشیه پنجمین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران تاکید کرد: برای ما مهمترین مسئله ذیل واژه ها و موضوعات این است که به نقطه ای برسیم که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول آن به صورت ارزی در حساب های بانکی ایران وارد شود و ما به طور کامل بتوانیم از مزایای اقتصادی برجام برخوردار شویم.

علی باقری رییس هیات مذاکره‌کننده کشورمان صبح امروز  وارد وین شد و قرار است نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام ساعت ۱۸ به وقت محلی (۲۰:۳۰ به وقت تهران) در هتل کوبورگ آغاز شود.

هشتمین دور مذاکرات احیای برجام و لغو تحریم‌ها در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران خارجه ایران و ۱+۴ در وین برگزار می‌شود و پس از بحث های شکلی درباره مذاکرات و چگونگی انجام آن، اکنون در دور هشتم دو طرف وارد مباحث محتوایی می‌شوند و پرانتزهایی روی میز قرار می‌گیرند که شامل موضوعات کلیدی هستند.

اظهارات محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان مبنی بر اینکه  تهران از ۶۰ درصد غنی‌سازی اورانیوم فراتر نخواهد رفت واکنش مثبت نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در پی داشت.

میخائیل اولیانوف در صفحه توییترش نوشت: این سخنان، پیامی مثبت در آستانه هشتمین دور گفتگوهای وین می باشد که از فردا آغاز می شود.

فریدون عباسی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی هم در در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که مهم ترین دستاورد ایران در مذاکرات وین شکل گیری این درک در طرف های مقابل است که ایران در مقابل فشار عقب نشینی نمی کند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در  لینک های زیر بخوانید.

دیدار روسای هیات‌های ایران، روسیه و چین در آستانه دور هشتم مذاکرات وین

بیشترین ظرفیت و توانایی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کنونی از نگاه یک دیپلمات

***

به مناسبت فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، سعید خطیب‌زاده در ابتدای نشست خبری امروز خود با خبرنگاران بیانیه وزارت امور خارجه به همین مناسبت را قرائت کرد و گفت: سردار سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان این که ترور سردار سلیمانی و همراهانش توسط دولت آمریکا مصداق تروریسم دولتی است ، اظهار کرد : این ترور  توسط آمریکا و به دستور مستقیم رییس جمهور وقت آمریکا «دونالد ترامپ» انجام شد. دولت آمریکا مسئولیت بین‌المللی همیشگی  در ارتباط با ترور دارد.

رئیس ستاد بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی هم در نشست خبری برنامه های این مراسم را تشریح کرد و گفت: روز ۱۰ دی ماه همایش بزرگ یاران حاج قاسم با حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت، فرماندهان و همرزمان شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس و همرزمان مدافع حرم این شهید بزرگوار در حسینیه پادگان حضرت ولیعصر (عج) برگزار می شود.

سردار حسن‌زاده افزود: در ستاد تصمیم گرفته شد که به مدت ۱۰ روز از دهم تا بیستم دی ماه به عنوان ایام گرامیداشت سالگرد شهادت قاسم سلیمانی در نظر گرفته شود که برنامه های مختلفی در این مدت برگزار می کنیم.

ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق درباره برگزاری مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در سالروز شهادتشان توضیحاتی را ارایه کرد.

همچنین ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق درباره مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق توضیحاتی را ارایه کرد و افزود: خوشبختانه از سوی عراقی‌ها مراسم باشکوه و در عین حال متعددی در طول یک هفته قرار است برگزار شود در حقیقت از اواخر این هفته توسط حشد الشعبی و موسسات فرهنگی و اجتماعی و همچنین از سوی سفارت ایران در عراق مراسم‌هایی برگزار می‌شود. کمیته‌هایی هم برای برگزاری مراسم در سطوح مختلفی در بغداد، کاظمین، نجف اشرف، کربلا و…تشکیل شده است.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر دنبال کنید.

حاج قاسم نماد بصیرت فاطمی در معرکه ها است

شهید سلیمانی مومنانه در خط مقدم مبارزه با تروریسم مجاهدت کرد

دو سال بدون حاج قاسم برای ما به سختی گذشت

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.