تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۲۶
کد خبر : 5122

درخواست عون از دولت لبنان برای بهبود اوضاع معیشتی، مبارزه با فساد و اجرای انتخابات در موعد مقرر

درخواست عون از دولت لبنان برای بهبود اوضاع معیشتی، مبارزه با فساد و اجرای انتخابات در موعد مقرر

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در جلسه کابینه که روز دوشنبه برای نخستین بار برگزار شد، گفت، دولت باید به عنوان یک تیم کاری واحد و یکدست برای اجرای” برنامه نجات” کار کند و تلاش خود را روی دستیابی به منافع عالی ملی و منافع شهروندان متمرکز

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در جلسه کابینه که روز دوشنبه برای نخستین بار برگزار شد، گفت، دولت باید به عنوان یک تیم کاری واحد و یکدست برای اجرای” برنامه نجات” کار کند و تلاش خود را روی دستیابی به منافع عالی ملی و منافع شهروندان متمرکز سازد.

وی از کمیته وزارتی خواست در بیانیه خود علاوه بر اصول ملی، طرح بهبودی که در دولت قبلی تصویب شده، اصلاحات موجود در ابتکارعمل فرانسه، برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد خود، تکمیل تحقیقات پیرامون انفجار بندر بیروت و تسریع در طرح مبارزه با فساد را نیز بگنجاند.

عون همچنین از این کمیته خواست، مذاکرات با صندوق جهانی پول را تکمیل و اجرای طرح کارت یارانه(کوپن) را پیگیری کند و طرحی برای بازسازی بخش بانکی تدوین و برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان تلاش کند.

وی افزود، آنچه لازم است یافتن راه حل‌های فوری برای رسیدگی به شرایط زندگی شهروندان و راه اندازی کارگاهی سریع برای قرار دادن لبنان در مسیر نجات، بهبود و پیشرفت است.

دولت جدید لبنان روز دوشنبه نخستین جلسه خود را با حضور رئیس جمهوری برگزار کرد.

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در این جلسه متعهد شد که برای حل بحران سوخت، برق و دارو تلاش کند.

دولت جدید لبنان چند روز پس از تشکیل اعلام کرد، بودجه‌ای اضطراری به ارزش بیش از یک میلیارد دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.